|
Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In
overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over
elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van
Schakelingen
|
Auteur |
Bericht |
Loustal
|
Geplaatst: Di 18 Aug 2020, 13:35 Onderwerp: onderdeel gezocht |
|
|
Goedemiddag,
Dit item wordt misschien een soort van quiz:
Ik ben op zoek naar een onderdeel: ben een leek maar heb de transformator van een halogeenlamp open geschroefd en een gesmolten onderdeel aangetroffen op de printplaat dat ik wil vervangen.
Het is het tweede onderdeel na de eerste weerstand (denk ik). Na binnenkomst van 220
Het is een een roodbruine circelachtig onderdeel iets kleiner dan een ouderwets dubbeltje ( voor de ouderen onder u .
Op een kant staat : 250v 595 /3C 0435.
Via Google krijg ik geen resultaat.
Ik kan op dit moment helaas geen foto uploaden maar als je mij een om stuurt kan ik die wel toesturen. Beetje vaag allemaal maar wellicht heeft iemand het antwoord.
Met vriendelijke groet,
Ruud.[/img] |
|
Naar boven |
|
smd_lover Moderator

Geregistreerd op: 24-3-2009 Berichten: 1720 Woonplaats: prov Groningen.
|
Geplaatst: Di 18 Aug 2020, 15:09 Onderwerp: |
|
|
Dat is waarschijnlijk een NTC of PTC thermistor om de inschakelstroom te beperken. Er kan meer kapot zijn dan deze. _________________ Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing. |
|
Naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|