USB POORT

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
zorro
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 9 sep 2005, 20:31
Locatie: Blankenberge

USB POORT

Bericht door zorro »

Hallo eenieder,

Misschien een domme vraag van mij maar voor Zorro niet. Heden zijn de meeste toestellen - in verband met PC's - te koppelen aan een USB poort; muis, harddisk, printer, scanner en nog anderen. Meestal hebben PC's en zeker laptops maar 2 à 4 USB poorten ter beschikking. Je kunt het aantal vermeerderen met een aftakdoos waarbij je vier bijkomende USB poorten krijgt bij het gebruik van een der poorten van je PC. Tot hier goed, maar ik meen te weten dat deze poorten stroom trekken van de PC wat niet oneindig kan gebeuren. Bestaan er misschien aftakdozen met eigen voeding en is deze zaak hiermee geregeld ? Ik heb USB poorten (2 in laptop) model 1, nu zijn er model 2 die sneller zijn. Is dat te upgraden sofwarematig of moet dat via de hardware gebeuren?
Zie zo dat was het, hopend op een antwoord dank ik jullie alvast,

Zorro :?:
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11504
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Nee, niet via software te veranderen van usb 1.1 naar usb 2.0
Jammer maar helaas. De chip in de pc zorgt daarvoor. In een gewone pc kun ne nog een extra usb2.0 kaart in stoppen. In een laptop gaat dit niet zo makkelijk. Misschien zijn er pcmcia kaartjes verkrijgbaar met usb2.0
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
zorro
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 9 sep 2005, 20:31
Locatie: Blankenberge

Bericht door zorro »

Mat Janssen schreef:Nee, niet via software te veranderen van usb 1.1 naar usb 2.0
Jammer maar helaas. De chip in de pc zorgt daarvoor. In een gewone pc kun ne nog een extra usb2.0 kaart in stoppen. In een laptop gaat dit niet zo makkelijk. Misschien zijn er pcmcia kaartjes verkrijgbaar met usb2.0
:lol: Dank u wel Mat en zeker voor de snelheid van uw reactie.

Zorro
Plaats reactie