tekenprogramma

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3s
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 3 okt 2007, 17:34

tekenprogramma

Bericht door 3s »

Zou er iemand een tekenprogramma hebben voor elektronische schakelingen te tekenen? Dank Dries!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Probeer het eens met paint, dat gebruik ik nl ook en gaat me best goed af.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Kaz'Duzar
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 19 jun 2006, 10:28
Locatie: . .

Bericht door Kaz'Duzar »

Ik gebruik vaak Eagle. Hiermee kun je zowel schema's tekenen als printen ontwerpen: http://www.cadsoft.de/
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ik gebruik meestal S-plan. Er zitten wel veel componenten niet in en die zal je dus zelf moeten maken dan. Ik heb er een deel online staan: http://www.elektronicastynus.be/sPlan/index.php
VikingMetal
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 2 jul 2007, 15:23
Locatie: Ergns in België

Bericht door VikingMetal »

kgebruik ook eagle, makkelijk om mee te werken, grote bibliotheek en gratis te downloaden!!!
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Zoals je leest heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur.
Het beste programma is het programma wat je zelf het beste kent.
Als je altijd met Paint werkt en er mee kan lezen schrijven is dit het beste programma.
Werk je veel met andere programma`s dan zijn die het beste, dit komt gewoon omdat je die andere niet beheerst.
Je zou eigelijk eens bij iemand moeten gaan kijken die een bepaalt tekenprogramma gebruikt.
En dan bepalen, dat lijkt me iets of het is me te moeilijk.
Als je een simpel en eenvoudig programma zoekt waar je toch veel kanten mee opkunt, kan
ik je Paint aanbevelen.
En waarom ? . Omdat ik daar redelijk mee overweg kan en die ander programma`s niet ken.
Je zou ook kunnen vragen : Ik heb pas mijn rijbewijs gehaalt, welke auto moet ik nu kopen.
Je moet er gewoon een stel uitproberen en het programma wat je het meeste aanstaat moet je gebruiken.
ornie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 2 jan 2008, 17:26
Locatie: . .

Bericht door ornie »

ik heb eplan geprobeerd ma das enkel goed voor het maken van een elektrisch schema van een huis. dan doet hij alle inventarissen enz automatisch. voor de rest gebruik ik ook enkel paint
VikingMetal
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 2 jul 2007, 15:23
Locatie: Ergns in België

Bericht door VikingMetal »

als het enkel is om schemas te tekenen, maar geen printplaat te maken dan voldoet paint, maar als ik een printplaat wil maken, gebruik ik eagle.
yunduo
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 6 mar 2020, 8:58

Bericht door yunduo »

Probeer Inkscape eens. Er zijn voorbeelden van elektrische schema's te vinden die ermee gemaakt zijn. Kwestie van de juiste symbolenset (.svg library) erbij pakken of zelf aanmaken.

Ik maak tekeningen altijd in Paint.net . Het is pixel geöriënteerd . Ik heb een tekentablet - mod edit-LINK VERWIJDERD- en ben er heel blij mee.
Plaats reactie