Computergestuurde automatische versnellingsbak (modelbouw)

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
Stormbringer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 18:35
Locatie: . .. .. .. .

Computergestuurde automatische versnellingsbak (modelbouw)

Bericht door Stormbringer »

Hallo,
Ik ben op zoek naar een programmeur die voor mij een chip of printplaat kan maken en programmeren.
Zelf ben ik veel meer van de mechanische kant en heb een volautomatische versnellingsbak voor de modelbouw wereld ontwikkeld. Vaak is het probleem in de modelbouw dat het vermogen van de motor (die in een FG, Marder, powerboot, race auto of wat dan ook, niet optimaal benut wordt.

Mijn ontwikkelde transmissie wordt aangedreven door de motor van het voertuig maar de elektromotor (die bovenop de transmissie is geplaatst) moet dmv een 'computer' bepalen hoe hoog de daadwerkelijke snelheid van de uitgaande as wordt.

Dus: voorbeeld, als een motor een max vermogen heeft bij 20000omw/min dat moet de computer bepalen met een toerenteller, dat deze motor altijd op de gewenste 20000 omw/min blijft. Door de elektromotor aan te sturen wordt de versnelling vertraagt of versneld.

Hopende op serieuze reacties. Want ik ben een leek op elektronisch gebied.
Hoe krijg ik een foto in mijn bericht?
Mvg
Wat niet kan, is nog niet uitgevonden...
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Leuk project. Is het een variomatic?
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Stormbringer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 18:35
Locatie: . .. .. .. .

Bericht door Stormbringer »