|
Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In
overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over
elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van
Schakelingen
|
Auteur |
Bericht |
Julie
|
Geplaatst: Ma 4 Mei 2020, 21:33 Onderwerp: Perilex stekker 3 fasen naar 2 fasen ombouwen? |
|
|
Beste allemaal,
Onlangs is onze inductiekookplaat stuk gegaan en heb ik via marktplaats een mooie tweedehands inductiekookplaat gekocht.
Ik weet dat mijn aansluiting in de keuken een 2-fasen aansluiting is.
Nu dacht ik ook een 2 fasen kookplaat weer aan te schaffen, maar ik zie nu dat de stekker als een 3 fasen stekker is aangesloten.
Wel staat er bij de nieuwe stekker keurig bij dat de:
N blauw is
L1 grijs
L2 zwart
L3 bruin en de
aarde geel-groen.
Is misschien een beetje een domme vraag, maar kan ik deze stekker van mijn 'nieuwe' inductiekookplaat eraf knippen en hem opnieuw zo aansluiten dat het een 2 fasen stekker wordt? En moet ik dan dus van de L3 een N2 maken?
Jammer genoeg is de nieuwe stekker niet zo'n stekker die je kan openschroeven, maar dat is die van mijn oude kookplaat wel, dus misschien kan ik die op de nieuwe plaat aansluiten?
De 'nieuwe' kookplaat is een Pelgrim IDK764ONY en volgens mij moet deze ook op een 2 fasen aansluiting kunnen. (Althans, dat zegt de oude advertentie van coolblue en er staan ook schema's van 3, 2 en 1 fasen aansluitingen achterop de plaat.
Ik heb foto's toegevoegd van de situatie.
Alle tips zijn welkom!
Alvast heel erg bedankt!!
Tot die tijd eten we uit de magnetron... haha
Groet, Julie
aansluiting stopcontact

ons stopcontact.jpg - 2018 keer
achterkant nieuwe plaat

achterkant nieuwe plaat.jpg - 2018 keer
stekker nieuwe plaat

stekker nieuwe plaat.jpg - 2018 keer
schema 2 stekker nieuwe plaat

schema 2 stekker nieuwe plaat.jpg - 2018 keer
Schema stekker nieuwe plaat

schema stekker nieuwe plaat.jpg - 2018 keer
|
|
Naar boven |
|
smd_lover Moderator

Geregistreerd op: 24-3-2009 Berichten: 1720 Woonplaats: prov Groningen.
|
Geplaatst: Di 5 Mei 2020, 7:35 Onderwerp: |
|
|
Je hoeft de stekker niet af te knippen.
Je kunt in de kookplaat de bedrading wijzigen. _________________ Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
|
|
Naar boven |
|
Julie
|
Geplaatst: Di 5 Mei 2020, 15:38 Onderwerp: |
|
|
Yes, ik heb de draden in de kookplaat inderdaad nu anders aangesloten, volgens het schema... en hij doet het! Bedankt voor de tip!
|
|
Naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|