Zoek bepaalde knoopcel batterij.

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
GW
Berichten: 66
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 14:19
Locatie: Leeuwarden. .. .. .. .. .. .

Zoek bepaalde knoopcel batterij.

Bericht door GW »

Al opgelost denk ik, weet niet hoe te verwijderen.


Hallo, zoek batterijtje dus. op net alleen dat typenummer op batterij te vinden is, maar die ik heb zie ik niks op staan, ook te kleine batterij om wat op te zetten lijkt me. Formaat is dikke 5 mm diagonaal en 2 mm (plus uit bolling dan nog) dik. Iemand hier een idee welk type ik hebben moet dus misschien, was mijn vraag (?). :?:

Kan haast niet missen dat Lr521 was

Maar moderater kan verwijderen wat mij betreft dus.
Laatst gewijzigd door GW op di 20 apr 2021, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Een lr521 battery is 5.8 mm diameter en 2.1 mm dik.
Kijk voor meer info op deze paginas van de wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Button_cell
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_sizes

Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
GW
Berichten: 66
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 14:19
Locatie: Leeuwarden. .. .. .. .. .. .

Bericht door GW »

Ondertussen een gelijkende batterij gevonden, maar redelijk prijzig, en verzenkosten wat hoog als mij vraagt, en in mijn situatie nu te meer, omdat niet zeker weet of apparaat nog wel goed is. Heb namelijk een oplaadbare AA batterij van 1,2 volt geprobeerd (onder andere) die 80 mA heeft en 800 mAh (alle oplaadbeurten bij elkaar neem ik aan ?) . De omschrijving van de lithium cell batterij die ik vond is ook 1,2 volt maar 43 mAh. Dus mAh van lithium lijkt dezelfde waarde als waar de AA batterij er 80 van heeft, maar op die batterij dus wordt aangegeven met mA , anders lopen de hoeveelheden wel erg uiteen als je vergelijkt met 800 mAh van de AA (is dit nog te volgen). Dus snap niet precies wat met info moet. Maar AA met timer geprobeerd, dmv paar losse draden te verbinden, om te zien of misschien werkte, voordat bestelling zou doen (of misschien zo te laten en vast te tapen, was er nog niet uit) maar werkte niet, ook twee AA geprobeerd, maar werkte ook niet (weet niet meer waarom twee geprobeerd heb, aan nummers te zien was dat niet echt logisch). Eerder ook al stuk of 4 3 volt lithiums tegelijk geprobeerd, werd 'm ook niet. Denk, al werkt 10 minuten, dan weet ik tenminste dat nog reageert, meer kans dat originele dan ook gewoon zal werken. Maar niks noppes wat werkt, al leek aa (niet duidelijk welke pool waar, dus telkens twee opties geprobeerd), even iets langer te werken dan andere pogingen. Lang verhaal, vraag uiteindelijk, ben wat verward door aanduidingen van mAh en mA op batterijen, of iemand hier misschien idee heeft hoe dat zit, en als 1,2 meer mAh heeft, wat voor opladen niet een punt was, dacht ik (al was dat van transformator naar batterij) waarom de 1,2 AA dan waarschijnlijk niet werkt, past technisch gezien gewoon niet, net zo goed dat je met water gieten op een handdoek je hem gewoon nooit droog krijgt, of dat apparaat waarschijnlijk (door mijn fout gebruik van batterijen misschien) gewoon dat gedeelte nu van kaduuk is.

Alvast misschien bedankt voor lezen (lang verhaal, maar mijn kijk misschien alleen, vanwege tikken nog altijd met twee vingers viel me nu op, nog altijd nooit afgeleerd, dan duurt zoiets wel even, ander verhaal), maar misschien iemand die wat over kwijt wil misschien dus.
Plaats reactie