Flipperkast electronica

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
PaulD
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 feb 2021, 8:30

Flipperkast electronica

Bericht door PaulD »

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en weet maar een fractie van componenten elektronica.
Ik heb een vraag over de elektronica van een flipperkast genaamd “STAR GALAXY”, van 2007, (Gemaakt door Science Tech, trademark of Bowen Hill Ltd., of Hong Kong, China ) bedoeld voor mensen van 14 jaar en ouder en de kast heeft een maat van ¾ van een normale flipperkast.
Alles werkt naar behoren en we beleven veel plezier aan de kast.
Nu is het geval dat je heel snel veel 'levens' er bij krijg als bepaalde doelen worden geraakt en je al snel op 99 (maximale) zit. Zo kun je eigenlijk oneindig lang doorspelen. Dan gaat de spanning er wat vanaf vinden we.
Nu mijn vraag... Is er een mogelijkheid om in het geheugen te komen (via een seriële, usb of andere kabel) om de regels in het programma te veranderen? (kan nauwelijks hierover wat vinden op internet)
Onderstaand wat foto's van de printplaat van het geheugen en processor met de volgende open pin aansluitingen VCC33 (voeding 3.3v?), IENB (geen idee), ICLK (geen idee), IDAT (data overdracht?) en GND (ground /aarde?).
Alvast hartelijk dank voor reacties.

Groet PaulD
Bijlagen
DSC_1237 (2).gif
DSC_1237 (2).gif (111.52 KiB) 1829 keer bekeken
DSC_1237 (3).gif
DSC_1237 (3).gif (41.29 KiB) 1827 keer bekeken
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Je weet niet wat er in het geheugen staat, dus dan kan je ook niet weten wat je precies moet veranderen. Dan zou je de software moeten hebben, van de fabrikant ga je die niet krijgen.
Buiten dat heb je ook nog een programmer nodig.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
PaulD
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 feb 2021, 8:30

Bericht door PaulD »

Bedankt voor de reactie.
De software zal nooit vrij verkrijgbaar zijn inderdaad, maar denk je dat op de getoonde aansluitpunten een kabel te bevestigen is? zo ja welke en hoe? Dan is er een startpunt.
Groet PaulD
Plaats reactie