Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Led compensator geeft onverwacht resultaat

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    ElektronicaForum Forum Index -> Lichteffecten
Auteur Bericht
efdxfoxd

BerichtGeplaatst: Zo 5 Dec 2021, 17:47    Onderwerp: Led compensator geeft onverwacht resultaat Reageer met quote

Ik heb een armatuur met 4 x 240v LED lampen. Deze is aangesloten op een Tradim duo dimmer. De lampen bleken erg gevoelig voor storingen (o.a. inschakelen stofzuiger) en knipperden nogal. Hierna heb ik een Busch-Jaeger 6596 Compensator aangesloten. Het knipperen was weg en de dim levels zijn prima. Alleen moet ik de schakelaar nu een keer of 5 (of meer) in- en uitschakelen voordat de lampen pas inschakelen. En dan branden de lapmen eerst voluit waarna deze vrijwel direct dimmen naar het ingestelde niveau.

Ter info, op de andere dimmer zijn 10x LED 12v lampen aangesloten met een eigen driver en deze werken feilloos (zonder compensator)

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Iemand een idee?

Art.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    ElektronicaForum Forum Index -> Lichteffecten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: