Auteur |
Bericht |
Gerard X
Geregistreerd op: 8-9-2021 Berichten: 12 Woonplaats: Waar m'n schip ligt.
|
Geplaatst: Vr 21 Jan 2022, 19:47 Onderwerp: Kleurencombinaties op dit forum |
|
|
Ligt het nou aan mij, mijn computer of mijn besturingssysteem, dat dit forum zo moeilijk leesbaar is. Ja, dat ik die kleine priegelletterjes niet kan lezen, natuurlijk wel want ik ben de 40 ruim gepasseerd, maar wat is er mis met een 12-punts lettergrootte die iedereen kan lezen? Die tekstkleuren in combinatie met hun achtergrondkleuren? Dat moet toch beter kunnen? Zwarte en donkergrijze achtergronden en dan donkergroene tekst daarop? Haast niet leesbaar. Waarom niet gekozen voor een normale witte achtergrond met zwarte tekst waar tekst nu wit is? _________________ Varen is plezier voor twee, zoals veel
|
|
Naar boven |
|
nemeg
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2022, 11:51 Onderwerp: |
|
|
De lettergrootte kun je zelf instellen door rechtsboven op de 3 puntjes te klikken en de zoom in te stellen.
Wat betreft de kleuren, bij mij is het een zwarte achtergrond met witte letters.
Ik kan dit goed lezen.
|
|
Naar boven |
|
Gerard X
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2022, 12:09 Onderwerp: |
|
|
nemeg schreef: | De lettergrootte kun je zelf instellen door rechtsboven op de 3 puntjes te klikken en de zoom in te stellen. | Ik heb gezocht maar ik zie nergens 3 puntjes. Het zou veel schelen als de lettergrootte gewoon op 12 punten ingesteld zou kunnen worden. Quote: |
Wat betreft de kleuren, bij mij is het een zwarte achtergrond met witte letters. | Bij mij ook, maar wat is er mis met een witte achtergrond met zwarte letters, zoals gebruikelijk? Quote: |
Ik kan dit goed lezen. | Ook die groene tekst op die donkergrijze achtergrond? _________________ Varen is plezier voor twee, zoals veel
|
|
Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2022, 18:30 Onderwerp: |
|
|
Als je naar je Profiel gaat, dan zie je onderaan Forum stijl en dan kies je daar b.v. subSilver. _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
Naar boven |
|
Gerard X
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2022, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Mat Janssen schreef: | Als je naar je Profiel gaat, dan zie je onderaan Forum stijl en dan kies je daar b.v. subSilver. | Wat een verademing (dit zou standaard aangeboden moeten worden.).
Nu nog hoe ik voor een wat grotere letter kan kiezen want die 3 puntjes heb ik nog steeds niet ontdekt. _________________ Varen is plezier voor twee, zoals veel
|
|
Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nu nog hoe ik voor een wat grotere letter kan kiezen want die 3 puntjes heb ik nog steeds niet ontdekt. |
Ik denk dat dit van de gebruikte browser afkomt. Daar kun je nl ook wat instellingen mee doen. Vraag maar welke browser die meneer gebruikt, dan kun je zoiets misschien ook vinden in de door jouw gebruikt browser.
Quote: | Wat een verademing (dit zou standaard aangeboden moeten worden.). |
Zit er toch standaard in!!  _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
Naar boven |
|
nemeg
|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 11:58 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik een Chromebook en die start op met Chrome .
En daar krijg ik rechts boven 3 puntjes te zien.
|
|
Naar boven |
|
nemeg
|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 12:06 Onderwerp: |
|
|
nemeg schreef: | Ik gebruik een Chromebook en die start op met Chrome .
En daar krijg ik rechts boven 3 puntjes te zien. |

Screenshot 2022-01-25 11.01.49.png - 1649 keer
|
|
Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 12:24 Onderwerp: |
|
|
Is Chromebook ook een pc of laptop of zoiets "????"  _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
Naar boven |
|
nemeg
|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 15:26 Onderwerp: |
|
|
Ja, zoiets maar dan anders. Op een chromebook kun je veel dingen wel, en ook weer niet, wat je op een pc kunt.
Het is een kruising tussen een bank, typemachine, een beeldscherm en een Deense dog.
Je gegevens worden in drive (bank) bewaard, op de toetsenbord (typemachine) kun je je gegevens uitwerken en bekijken op je beeldscherm.
De Deense dog bewaakt alles.
Wordt veel op scholen gebruikt.
Is het zo een beetje duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 15:33 Onderwerp: |
|
|
Ja, dank je wel. Dan weet ik wat ik de volgende keer (niet) moet kopen.  _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
Naar boven |
|
nemeg
|
Geplaatst: Di 25 Jan 2022, 15:45 Onderwerp: |
|
|
Graag gedaan, ik gebruik hem als een luxe tablet met touchscreen en toetsenbord.
Bevalt tot op heden (sinds een half jaar) goed.
Hij heeft een groter scherm dan een tablet.
|
|
Naar boven |
|
bertus Moderator

|
Geplaatst: Wo 9 Feb 2022, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Druk 1 of enkele malen op de toetscombinatie: Ctrl en + voor inzoomen of Ctrl en -- voor uitzoomen van de tekst grootte ( Dit geldt voor elke website )
Bertus _________________ Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
|
|
Naar boven |
|