Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Branduren berekenen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    ElektronicaForum Forum Index -> Lichteffecten
Auteur Bericht
floorvanwp

BerichtGeplaatst: Do 3 Mrt 2022, 17:03    Onderwerp: Branduren berekenen Reageer met quote

Dag allemaal,

Hopelijk kan ik bij jullie terecht met deze vraag:

Ik maak wandlampen, momenteel nog met een snoer naar 220V. Ik zou de wandlampen graag voeden met een accu van 12V, zodat ze draadloos worden. Voordat ik hier mee begin, wil ik een indicatie krijgen van de brandtijd van een lamp.

Ik heb de volgende producten uitgekozen:
- deze accu > https://www.kitelight.nl/led-onderdelen/stroomvoorziening/oplaadbare-12v-li-ion-accu
- en deze lichtbron > https://nuled.nl/12-volt-led-verlichting/e14-12v-led-kleine-fitting/...2w-multi-voltage/

Welke formule kan ik hiervoor gebruiken? Op hoeveel branduren komen jullie uit?

Groeten, Floor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
smd_lover
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do 3 Mrt 2022, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

De lamp verbruikt 2 Watt.
De accu is 57 Wh.
Dus 57 : 2 = 28,5 uur.
Dat is de theorie... dat haal je in de praktijk niet.
Gezien de foto van de accu en de prijs die erbij staat vermeld zou ik persoonlijk deze niet kopen omdat zowel de werkelijke capaciteit als ook de levensduur een vraagteken is.
floorvanwp

BerichtGeplaatst: Vr 4 Mrt 2022, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dag smd_lover, dank voor je reactie. Het is dus Wh/W=h. Ook goed om te weten dat jij sceptisch bent over dit product en dat je denkt dat het waarschijnlijk zelfs minder dan 28,5 uur zal zijn. Helaas gaat mijn wandlamp-project dan niet door; een lamp die men ongeveer iedere 5 dagen moet opladen, vind ik niet verkoopbaar. Jammer, ik zal iets anders moeten verzinnen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    ElektronicaForum Forum Index -> Lichteffecten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: