I2C

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
Pee_l

I2C

Bericht door Pee_l »

Dag allemaal,

Kent er iemand een goed boek of een goede cursus over I2C bus systemen? Hoe ze werken, hoe je de componenten aansluit enz....

ik ken het principe wel een heel klein beetje, maar had graag ook eens een voorbeeld gezien.

alvast bedankt.

péé
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je bij google i2c intypt dan kom je bij Philips uit die de i2c bus hebben bedacht.
Kijk daar maar even rond en dan zie je dat ze een heel boek hebben met de spec's en voorbeelden en alle door hun gemaakte i2c ic's met hun adres.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Pee_l

Bericht door Pee_l »

hartelijk dank
drejek

Bericht door drejek »

op mijn website heb ik ook wat uitleg over I2C http://users.pandora.be/dimitrirejek je kijk maar eens als dit je verder helpt
the world is yours look at http://users.pandora.be/dimitrirejek ;-)
daryl

Bericht door daryl »

type in bij google:

"i2c + faq"

Je zult dan verbaasd zijn met het aantal onderwerpen en voorbeelden die aan bod komen
janvanbree
Contacteer:

Bericht door janvanbree »

Op de site van microchip staat ook een goede cursus i2c. Ik heb ook een link op mijn site staan: www.alelight.nl in de databank > microchip
offordable showequipment? www.alelight.nl
bumper

Bericht door bumper »

Ik heb hier een werkend ontwerp voor een USB naar I2c controller, met software geschreven in Delphi.

Stuur mij een PM met je e-mail adres dan stuur ik je deze graag door!
If you ever see me flying, the first thing you might think is "Thank God There Is Insurance!"
Airforce

Bericht door Airforce »

Hallo,

ik heb geen ervaring met I²C. Ik wil even jullie mening of ik mijn probleem hiermee kan oplossen.

situatie:
vanuit 1 plaats lopen er 2 kabels naar verschillende plaatsen. Dus een soort stervorm.
Vanuit dit centraal punt moeten op elk sterpunt 3 lampen geschakeld kunnen worden. Gewoon aan of uit, dus in totaal 8 mogelijke situaties. Vanuit dit centrale punt wordt alles gestuurd. Een bijkomende belangrijke vereiste is dat we zeker een controle moeten krijgen van de plaats waar de lampen staan, of ze wel degelijk aan of uit zijn. Een soort van bevestiging dus.

Ik heb vernomen dat via I²C alles loopt via slechts 2 draden, dus daarom dat ik aan deze vorm dacht.
Is dit mogelijk met I²C of hebben jullie andere voorstellen om dit op te lossen ?

bedankt alvast voor jullie reacties!

groetjes

Airforce
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

I2C is eigenlijk een "interne" bus voor b.v op grotere printplaten om ic's onderling met data te voorzien.
Deze bus verlaat eigenlijk de printplaat niet.
Voor jouw toepassing zou ik iets anders nemen B.V. een RS 422/485 achtig systeem of mischien wel ASIbus.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Airforce

Bericht door Airforce »

ah, dit wist ik niet, ik dacht dat je naar een andere pcb kon gaan.
toch bedankt!
drejek

Bericht door drejek »

Airforce schreef:ah, dit wist ik niet, ik dacht dat je naar een andere pcb kon gaan.
toch bedankt!
je kan wel naar een andere pcb gaan, hebt dat ooit gedaan bij een project voor mijn stage
the world is yours look at http://users.pandora.be/dimitrirejek ;-)
Plaats reactie