Een paar opmerkingen.
Neem de orginele kabel voor je diskman naar de versterker. Maar lus die komplete kabel een paar keer door een ferriet ringkern, dan ben je in ieder geval de HF storing kwijt.
Dan zul je een paar dikke spoelen met dikke condensatoren als laag doorlaat filter moeten maken voor je + en - van de accuspanning voor je versterker.
Het filter mag niet in verzadiging raken door de dikke gelijkstroom van je versterker.
Wanneer alles netjes in een metalen doos is geplaatst mer een goede aarding naar het chassis zul je zien dat het beter is geworden.
Ontstoorder bij versterker op scooter
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Bekemaaaahh
Ik heb ondertussen weer enkele nieuwe ondervindingen gedaan:mat janssen schreef:Een paar opmerkingen.
Neem de orginele kabel voor je diskman naar de versterker. Maar lus die komplete kabel een paar keer door een ferriet ringkern, dan ben je in ieder geval de HF storing kwijt.
Dan zul je een paar dikke spoelen met dikke condensatoren als laag doorlaat filter moeten maken voor je + en - van de accuspanning voor je versterker.
Het filter mag niet in verzadiging raken door de dikke gelijkstroom van je versterker.
Wanneer alles netjes in een metalen doos is geplaatst mer een goede aarding naar het chassis zul je zien dat het beter is geworden.
- de kabel tussen de versterker moet zo kort mogelijk zijn, die vangt veel storingen op. Deze werd niet origineel meegeleverd...
Ik heb bij Halfords ook een ontstoorder/lijntrafo gezien, die wordt geplaatst tussen de versterker en de mp3-speler. Volgens iemand in de winkel was het ook mogelijk dat de mp3-speler, als de draad tussen de versterker en de mp3-speler is aangesloten, zijn eigen stroomvoorziening uitschakelt en overgaat op stroom van de versterker.
Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord, maar alle suggesties zijn welkom natuurlijk! De ontstoorder/lijntrafo van Halfords zou deze stroomlijn ontstoren.
http://www.halfords.nl/shop/productdeta ... _id=108003