schema versterker

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
thecobra

schema versterker

Bericht door thecobra »

Hallo,

Ik heb een Kenwood KA-5040R waarvan de eindtransistoren van een kanaal kapot zijn. Is er iemand die mij het schema van deze versterker kan bezorgen?

Veel dank
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Je kunt hier eens kijken. Het precieze nummer heb ik niet kunnen vinden, maar misschien sit er iets herkerbaars voor jou bij.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
thecobra

Bericht door thecobra »

Ik kan de versterker er niet direct in vinden, maar dat ziet er een zeer handige site uit, die zal zeker nog van pas komen :wink:
thecobra

Bericht door thecobra »

Niemand een schema?
Er zijn twee vermogentransistoren van de eindtrap kapot, zou ik deze gewoon vervangen of denken jullie dat er waarschijnlijk ervoor ook iets gesneuveld is?
Het is wat gevaarlijk om te experimenteren want het zijn dure transistoren dat erin moeten :?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Geen schema meer gevonden. En als ik het zou moeten repareren dan meette ik eerst allen transistoren die in die eindtrap zitten door of er nog een kapot is en dan pas de nieuwe eindtransistoren erin.
Eerst zeker weten dat er niks anders meer kapot is alvorens de dure eindtorren er in te plaatsen.
thecobra

Bericht door thecobra »

Ok, ik ga een oscilloscoop lenen bij iemand en dan met een generator een ingangssignaal van een kHz aansluiten, om zo te controleren of het signaal mooi aan de eindtransistoren gepresenteerd word.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Met een universeel meter kun je ook transistoren doormeten hoor.
thecobra

Bericht door thecobra »

ja dat weet ik, maar dan weet ik nog niet zeker of nog iets anders kapot is gegaan. Misschien zijn die eindtransistoren wel kapot gegaan door een storing die ervoor optreedt, dat wou ik ook even controleren mbv een oscilloscoop
Plaats reactie