telefoonhoorn als microfoon

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
ericsson

telefoonhoorn als microfoon

Bericht door ericsson »

Hallo

Ik zag laatst in een ' gadget' shop een nieuwe hype op het gebied van mobiele telefonie, namelijk het aansluiten van een retro, ja zon grote lelijke hoorn op een mobiele telefoon.. hiermee kon je dus met die hoorn communiceren via je mobiele telefoon. De hoorn was aangesloten op slechts een minijack.. maar nu is de vraag: hoe kun je zon oude hoorn.. met daarin 4 draden (2voor speaker 2 voor microfoon?) zo aansluiten op een minijack dat je dit effect krijg.. ik heb al wat zitten vogelen, maar meer dan ruis en brom krijg ik niet voor elkaar... iemand een suggestie?

alvast bedankt!!
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Misschien zit er een klein voorversterkertje bij, samen met een klein batterijtje?
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
ericsson

Bericht door ericsson »

http://www.teledirekt.nl/catalog/produc ... ts_id=1190

Bij dit product krijg je een aansluitadapter voor elk gewenste aansluiting, maar die heb ik al voor mijn telefoon.. dus zou eigenlijk die hoorn moeten werken.. maar ik heb alleen geen idee hoe ik die 4 draadjes op een minijack aansluiting krijg...
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Ze hebben de microfoon vergangen door een z.g. electret microfoontje.
Als je het verhaal leest dan zeggen ze dat alles gevoed wordt via de telefoon en dat er bijna geen extra stroom voor nodig is.
ericsson

Bericht door ericsson »

aha!!.. dat verklaart al een hoop.. en de speaker van de hoorn?.. moet deze ook vervangen worden?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Dat zou ook goed kunnen, dat heb ik er nog niet uit kunnen halen, maar ik zal alles nog eens goed lezen.
geert
Contacteer:

Bericht door geert »

Gewoon een standaard headsetje (wel met genoeg vermogen in de koptelefoon) uit elkaar slopen en in een oude hoorn inbouwen lijkt me.

Ik kan me niet voorstellen dat ze serieus oude telefoons hebben omgebouwd ;) Gewoon nieuw design voor normale headset. Behalve dus dat de speaker iets meer vermogen heeft dan de normale headset-speaker (die over het algemeen in je oor zit ipv in een grote lelijke hoorn).
Alle elektronica bestaat uit rook: als er iets kapot gaat, komt het naar buiten.

http://www.roenskeep.net
Plaats reactie