Hallo,
Ik maak momenteel als eindwerk een schakeling waar ik de T5-434-5 en de R5-434-5-20 gebruik, alsook de HT12E en HT12F.
Maar natuurlijk kom ik te kampen met verschillende problemen!
Namelijk;
aan de ontvangersprint krijg ik op mijn DATAOUT van de R5-434-5-20 het goede signaal gezonden door mijn zender. Op de DIN ingang van de HT12F, krijg ik hetzelfde signaal. Aangezien ik mijn dipswitchen (aangesloten op ingangen A0-11) op dezelfde manier heb geschakeld (ofwel allemaal aan GND, ofwel allemaal los) zou ik op mijn VT uitgang een "1" moeten krijgen... Maar dit is zo NIET!!
Ik heb de HT12F al eens vervangen, dus hij is niet kapot...
De principeschakeling komt uit de elektuur van juli/augustus 2003...
Zou iemand me aub kunnen helpen?
Dank!!
HT12E en F, met Tx en Rx 433MHz
-
Mat Janssen
- Moderator

Zijn je klok oscillators hetzelfde, hebben ze dezelfde frequentie.
Probeer de HT12 eens als je ze zonder zender en ontvanger met elkaar verbind. Misschien inverteerd de ontvanger!
Probeer eerst zonder zender en ontvanger de zaak eens aan de praat te krijgen.
Ik zal tussen de div. boeken de elektuur van 2003 gaan zoeken.
Probeer de HT12 eens als je ze zonder zender en ontvanger met elkaar verbind. Misschien inverteerd de ontvanger!
Probeer eerst zonder zender en ontvanger de zaak eens aan de praat te krijgen.
Ik zal tussen de div. boeken de elektuur van 2003 gaan zoeken.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Thx voor de snelle reactie!
In de datasheets is opgegeven dat de VT uitgang van de HT12F actief hoog is.
D.m.v. een spectrum analyser zie ik of de zender daadwerkelijk zendt, ja dus
De oscillatiefrequentie is juist genomen, een weerstand van 51kohm, voor 150kHz, deze is 50 keer die van de zender.
Op de DIN van de HT12F kan ik met een scoop zien of ik een ingang heb, dit is dus ook zo
...
Ik snap echt niet wat het probleem is, er komt een signaal naar binnen, op de DIN, en normaal zou er een 1 naar buiten moetten komen op de VT...
In de datasheets is opgegeven dat de VT uitgang van de HT12F actief hoog is.
D.m.v. een spectrum analyser zie ik of de zender daadwerkelijk zendt, ja dus
De oscillatiefrequentie is juist genomen, een weerstand van 51kohm, voor 150kHz, deze is 50 keer die van de zender.
Op de DIN van de HT12F kan ik met een scoop zien of ik een ingang heb, dit is dus ook zo
Ik snap echt niet wat het probleem is, er komt een signaal naar binnen, op de DIN, en normaal zou er een 1 naar buiten moetten komen op de VT...
-
Mat Janssen
- Moderator

Ik zal de databladen eens bestuderen, misschien lees ik iets.
P.s. ik heb dat elektuur nummer niet. Kun je een kopie maken en mij dan op mijn PM sturen. dan kan ik je beter helpen.
De frequenties zijn ook voedingsspannings gevoelig. Je moet er voor zorgen dat je toch redelijk in de buurt zit hoor. Zij zeggen 62 K en 1,1Mohm voor de zender en de ontvanger. Dan is de curve wat platter bij div. voedingsspanningen.
P.s. ik heb dat elektuur nummer niet. Kun je een kopie maken en mij dan op mijn PM sturen. dan kan ik je beter helpen.
De frequenties zijn ook voedingsspannings gevoelig. Je moet er voor zorgen dat je toch redelijk in de buurt zit hoor. Zij zeggen 62 K en 1,1Mohm voor de zender en de ontvanger. Dan is de curve wat platter bij div. voedingsspanningen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd