"Pulszender" en ontvanger

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
eefje_an

"Pulszender" en ontvanger

Bericht door eefje_an »

Hoi hoi,

Voor een uitgebreid scoutingspel ben ik opzoek naar het volgende, maar ik ben er niet helemaal zeker van of ik het goed noem:

Ik wil een soort van zender hebben die met vaste interval een signaal afgeeft, een bereik van een kilometer is meer dan genoeg. Nog beter zou zijn dat het aantal signalen toeneemt naarmate de bron dichterbij komt, maar dat is vast te hightech.

En ik neem aan dat ik met een radioontvanger die signaal gewoon kan vinden.

Wie kan mij helpen?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wat je extra wil dat is inderdaad High Tech. Met een "gewone" ontvanger met een richtantenne, dan zal het wel lukken. Anders wordt het voor degene die de "vos" moet vinden erg moeilijk. En een zendertje dat een piep uitzend, dat is niet zo moeilijk.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
eefje_an

Bericht door eefje_an »

Mat Janssen schreef:Wat je extra wil dat is inderdaad High Tech. Met een "gewone" ontvanger met een richtantenne, dan zal het wel lukken. Anders wordt het voor degene die de "vos" moet vinden erg moeilijk. En een zendertje dat een piep uitzend, dat is niet zo moeilijk.
Oké, stap 1 voor mij is een zender met piep op een bep. frequentie (keuze van frequentie is in te stellen?) en bep. max bereik. Je moet het meer zien als een waarschuwing voor mij dat ik een zender nader (of liever gezegd hij bij mij in de buurt komt).

stap 2: die richtantenne, klinkt als van die bever-zoek dingen uit de biesbosch. Wordt dat groot?

Kun je me helpen aan de schema's? Ik heb MTS elektro gedaan een jaar of 6 terug, dus het bouwen en lezen van de schema's lukt me nog wel.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

De antenne valt best mee. Ik ga opzoek voor jou tussen mijn spullen voor iets moois.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Hier een schemaatje van een zender die een piep uiizend in het FM gebied van een draagbare radio.
Als je die dan met een richt antenne uitrust, dan moet je dat ding kunnen vinden.
Bijlagen
vossenjacht.GIF
vossenjacht.GIF (4.4 KiB) 7897 keer bekeken
eefje_an

Bericht door eefje_an »

Dankjewel, de onderdelen zijn besteld.
Plaats reactie