Kan iemand mij helpen?
-
landervantorre
Kan iemand mij helpen?
Beste,
kan iemand mij helpen. De bedoeling is dat is dat ik een systeem ontwikkel dat euromunten telt en sorteert, zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik de euromunten kan tellen ( niet tellen maar de waardes ervan optellen) , ik zou dit graag doen met lichtsensoren en een aantal 7-segments LED displays. Kan iemand mij een schema geven?
Of heeft iemand idee hoe ik dit kan maken?
Greets
Lander Vantorre
kan iemand mij helpen. De bedoeling is dat is dat ik een systeem ontwikkel dat euromunten telt en sorteert, zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik de euromunten kan tellen ( niet tellen maar de waardes ervan optellen) , ik zou dit graag doen met lichtsensoren en een aantal 7-segments LED displays. Kan iemand mij een schema geven?
Of heeft iemand idee hoe ik dit kan maken?
Greets
Lander Vantorre
-
Mat Janssen
- Moderator

dit is ook wel een leuke:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/21
als je die een paar keer uitvoert moet het wel lukken. ff zorgen dat kleine muntjes in een ander gat vallen dan grote en je bent klaar
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/21
als je die een paar keer uitvoert moet het wel lukken. ff zorgen dat kleine muntjes in een ander gat vallen dan grote en je bent klaar
-
landervantorre
Ja alle munten moeten geteld worden, systeem om ze te sorteren is geen probleem, alleen het tellen dus! wat verstaan jullie onder een pic?
ken persoonlijk niet veel van elektronica... En met die schakeling die hier gepost is, hoe moet ik deze omvormen om tot de juiste schekeling te komen? Bedankt alvast voor de vele hulp!
ken persoonlijk niet veel van elektronica... En met die schakeling die hier gepost is, hoe moet ik deze omvormen om tot de juiste schekeling te komen? Bedankt alvast voor de vele hulp!
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Een pic is een microcontroller.
En dat kan je vergelijken met een heel kleine computer die dan eenmalig geprogrammeerd word met een vaste functie.
Ik kan wel is een schema posten als je zegt welke munten er geteld moeten kunnen worden.
Het programma schrijven kan ik niet voor een 7 segment display.
Als het met een LCD mag kan ik het wel.
En dat kan je vergelijken met een heel kleine computer die dan eenmalig geprogrammeerd word met een vaste functie.
Ik kan wel is een schema posten als je zegt welke munten er geteld moeten kunnen worden.
Het programma schrijven kan ik niet voor een 7 segment display.
Als het met een LCD mag kan ik het wel.
-
landervantorre
ALLE munten moeten worden kunnen geteld, de 8 munten dus, ze worden elk apart gesorteerd en een totalbedrag moet zichtbaar zijn! zou je dat schema eens kunnen posten?
En voor mij mag het met LCD zijn, het zou mij al grote stap vooruit helpen, tenslotte, waar koop je zo iets?
Greets and thanks!
Lander Vantorre
En voor mij mag het met LCD zijn, het zou mij al grote stap vooruit helpen, tenslotte, waar koop je zo iets?
Greets and thanks!
Lander Vantorre
-
landervantorre
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
De onderdelen zijn allemaal bij voti.nl te bestellen.
Als lcd kan je deze nemen:
http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?LCD-15
Programma maak is straks. (licentie stick zit in de andere pc)
-
landervantorre
Dus met dit programma moet ik het totale bedrag dus kunnen bekomen, doordat de PIC constant alles optelt?
Hoop dat het mij zal lukken dat dan in elkaar te steken. De onderdelen kan ik allemaal terugvinden dus?
Kan je eventueel op het einde nog een woordje uitleg geven over het schema? en de verschillende onderdelen benoemen?:s ken er echt niet veel van...
als je het niet ziet zitten, toch bedankt:-)
LAnder Vantorre
Hoop dat het mij zal lukken dat dan in elkaar te steken. De onderdelen kan ik allemaal terugvinden dus?
Kan je eventueel op het einde nog een woordje uitleg geven over het schema? en de verschillende onderdelen benoemen?:s ken er echt niet veel van...
als je het niet ziet zitten, toch bedankt:-)
LAnder Vantorre
-
landervantorre
-
landervantorre
-
landervantorre
-
landervantorre
dat programma moet in de pic. daarvoor heb je een programmer nodig. Die kun je maken, of je kunt ergens een pic laten programmeren. Ik dacht dat Wouter (voti) dit doet als je hem de code toestuurt.
En ik denk dat voti ook 4x20 lcd's heeft, maar dat kun je toch gewoon zoeken op zijn site voti.nl?
wat de lichtsensoren aangaat; ik denk dat styuns ervanuit gaat dat je een pulsje op de draad geeft volgens de juiste munt, dus dat moet je nog even zelf uitdokteren.
En ik denk dat voti ook 4x20 lcd's heeft, maar dat kun je toch gewoon zoeken op zijn site voti.nl?
wat de lichtsensoren aangaat; ik denk dat styuns ervanuit gaat dat je een pulsje op de draad geeft volgens de juiste munt, dus dat moet je nog even zelf uitdokteren.