Dag allemaal,
Tot nu toe heb ik enkel nog maar schakelingen gemaakt op een breadboard. Ik zou will meer permanente schakelingen maken maar ik heb absoluut geen ervaring met solderen. Wat is de eenvoudigste (en niet te dure) manier om zelf permanente gesoldeerde schakelingen te maken? Hoeft er echt niet professioneel uit te zien als het maar werkt. Ik heb een grote hoeveelheid IC voetjes dus ik kan alleszins die al gebruiken om de ICs zelf niet te beschadigen tijdens het solderen.
Groetjes en bedankt,
Tips voor solderen
-
Mat Janssen
- Moderator

Dar zijn van die experimenteer printjes met heel veel gaatjes. Dan kun je zowat alles overal plaatsen.
Je hebt er met voor elk gaatje een los soldeerpunt en je hebt er waarbij drie gaatjes al gekoppeld zijn met een printspoortje. Misschien is deze laatste wel wat voor jou omdat de meeste komponenten toch al ergens anders naar toe moeten. Dan is die verbinding dan al reeds gemaakt.
Je hebt er met voor elk gaatje een los soldeerpunt en je hebt er waarbij drie gaatjes al gekoppeld zijn met een printspoortje. Misschien is deze laatste wel wat voor jou omdat de meeste komponenten toch al ergens anders naar toe moeten. Dan is die verbinding dan al reeds gemaakt.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Weet je juist hoe dat dat noemt zodat ik dat eens kan opzoeken?Mat Janssen schreef:Dar zijn van die experimenteer printjes met heel veel gaatjes. Dan kun je zowat alles overal plaatsen.
Groetjes,
-
Mat Janssen
- Moderator

Conrad noemt ze soldeer rasterborden.
Bestelnummer 529618 voor die waar er al 3 zijn doorverbonden
Bestelnummer 529605 voor die waar elk gat een los rondje heeft.
Kijk maar eens op de site van Conrad (www.conrad.nl)
Bestelnummer 529618 voor die waar er al 3 zijn doorverbonden
Bestelnummer 529605 voor die waar elk gat een los rondje heeft.
Kijk maar eens op de site van Conrad (www.conrad.nl)
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd