Kan iemand mij helpen?
-
HouthooftOlivier
ik heb de indruk dat er een fout staat in het schema
ik heb de indruk dat er een fout staat in het schema. de VCC ligt namelijk rechstreeks aan de ground. => kortsluiting
-
landervantorre
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Zit al bij in het programma.landervantorre schreef:Thanks, zit met ervelend probleem, de munten moeten nu nog enkel geteld worden per soort, is dit moeilijk voor jou om dit even te tekenen en eventueel prog bij te zetten? Ik zou dit doen dmv acht zevensegmentdisplays./... (en dus ook 8 pics)
Alleen dan op lcd.
Als je het op 7-segment dis-play wil zal je eht zelf moeten doen want ik weet niet goed hoe ik daaraan moet beginnen.
dat schema aanpassen (kortsluitng eruit) zal voor morgen worden :p
-
landervantorre
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Staat ook in het programma :p
Code: Selecteer alles
'LCD layout
'123456789abcdefghijk
'Bedrag: 1234.10
'2 ;1 ;0,5;0,2;0,1
'xx;xx; xx; xx; xx
'5c=xx;2c=xx;1c=xx-
landervantorre
-
HouthooftOlivier
Ik zit namelijk ook met hetzelfde project opgescheept en ik zou willen weten of het mogenlijk of je voor mij m'n geschreven programma zou kunnen compileren met proton development suite. ik zit namelijk met de probeerversie en heb dus te weinig regels. het programma is bijna hetzelfde als dat jij heb geschreven maar enkel voor een 2*16 character display.
dank.
dank.
-
HouthooftOlivier
ja klopt maar indien we bijden hetzelfde prog zouden gebruiken zou dit opvallen dus ben ik bezig met een ander te schrijven die enkel het totale bedrag er op zou zetten. alsook heb ik hetvolgende probleem dat indien er een van de ingangen aan de VCC blijft liggen of de puls duurt te lang dat de teller blijft tellen maar er zou enkel 1 bij opgeteld mogen worden. en ik weet niet hoe je dit zou kunnen oplossen. hoelang de puls ook duurt de ingang zou eerst weer naar nul moeten gaan opdat er weer een zou kunnen worden bij opgeteld. Versta je ? voor één ingang is dat geen probleem maar hoe je dat zou moeten oplossen dat je geen munten "mist" weet ik niet. het is niet de bedoeling dat als je de ene ingang controleert dat er ergens anders ondertussen een munt kan passeren zonder dat deze is geteld. en ook niet dat als de munt passeert dat hij er 10 of meer heeft geteld.
-
HouthooftOlivier
-
HouthooftOlivier
-
landervantorre
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
gewoon in het programma if inputreset is hoog :p thenlandervantorre schreef:Al eens geprobeerd het programma aan te passen??
Zou het ook mogelijk zijn met een drukknopje de gegevens die op de lcd komen te resetten zodat alles tarug op 0 komt te staan??
1euro = 0
2euro = 0 en zo verder.
Snap je?
die getallen woden dan verderdoor of bij de volgende loop wel afgebeeld.
-
landervantorre
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Dat kan
.
Maar ik ga niet alles voorkauwen als het voor school is want dan leer je er niets van.
Hierbij de code van hierboven vertaald :p
In dit programma kunnen nog fouten zitten. (heb geen picbasic op deze pc dus kan het net testen.)
Maar ik ga niet alles voorkauwen als het voor school is want dan leer je er niets van.
Hierbij de code van hierboven vertaald :p
Code: Selecteer alles
checkswitch:
if PORTA.X is high then
Goto switch1_already_on
Elseif PORTA.X is high then
Goto switch1_pressed
Endif
Goto checkswitch
switch1_already_on:
if PORTA.X is high then
bcf MEMSW1