Ik zou een simpel alarm systeem willen maken voor in mijn oude kever.
Er zit een GPS tracker in die een alarm signaal naar mijn GSM kan sturen maar ik heb nog niets om de GPS tracker te triggeren.
De GPS tracker reageert op een signaal dat van massa naar zwevend verandert.
Met welke componenten en schema kan ik dit signaal verkrijgen door middel van een simpele bewegings sensor. (eventueel regeling van sensiviteit)
Het is ook de bedoeling dat het signaal dat naar de GPS tracker gaat onderbroken kan worden door een signaal dat van 12V naar 0V of van 0V naar 12v gaat (hij mag natuurlijk geen alarm geven als ik in de wagen zit). Ik zou ook graag het stroomverbruik zo laag mogelijk willen houden.
PS mijn kennis van electonica is vrij basis.
Mvg,
Alarm systeem
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Om de zaak niet aktief te maken wanneer je zelf in de auto zit is makkelijk met een onderbreek kontakt te maken. Eventueel met je sleutel van het stuur.
Er zijn kant en klare bewegingsschakelaars te koop. Zelf maken valt best tegen en daar je anders niks nodig hebt hoef je alleen maar zoeen schakelaar te kopen. Conrad heeft al zoiets, b.v. de 700444.
Er zijn kant en klare bewegingsschakelaars te koop. Zelf maken valt best tegen en daar je anders niks nodig hebt hoef je alleen maar zoeen schakelaar te kopen. Conrad heeft al zoiets, b.v. de 700444.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Gps wandelaar
Gps tracker
Misschien is het handiger om een copleet syteem te kopen voor 399.
kijk is op www.gpsmonitor.nl
Veel succes !
Veel succes !
Re: Gps tracker
pff als je het zelf bouwt kan je voor dat bedrag ruim 10 makenGps wandelaar schreef:Misschien is het handiger om een copleet syteem te kopen voor 399.
Veel succes !
zelfbouwen staat boven alles!