Brug (verbinding) maken op je print, met wat?

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Keires

Brug (verbinding) maken op je print, met wat?

Bericht door Keires »

Beste mensen (alweer :D)

Eerst en vooral wil ik even zeggen dat jullie erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Wat niet het geval is bij circuits-online... als je daar iets vraagt, krijg je niets anders dan commentaar ipv een antwoord waarmee je iets bent....

Dus heb ik dus weer een vraagje, als het niet geeft! XD

Ik ben momenteel bezig met een voeding te maken. Maar op verschillende plaatsen moet ik een brug leggen op mijn print. Met wat doen jullie dit? Doen jullie dit met een pennetje en een busje? Je maakt dan verbinding met een elektriciteitsdraad (duh) die je dan aan een busje soldeert. Dit busje past dan over het pennetje... of doen jullie het anders?

Ook moet ik bepaalde componenten extern zetten, maar deze componenten dienen ook verbonden te worden met mijn print, zoals bv potmeter, ledje, uitlezing etc... Werken jullie dan ook met een pennetje en busje?

Alvast bedankt!

Mvg, Keires
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Ik gebruik voor doorverbindingen meestal gewone draadjes. En als ik een potmeter of een ander ding met draadjes moet aansluiten, dan steek ik het draadje gewoon door het gaatje heen en soldeer het vast.
Als ik het gestekkerd wil, dan gebruik ik kleine plugjes met pennen en bussen die op de steek van het printje passen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
helmich

Bericht door helmich »

Aders van een UTP netwerk kabel. Je hoeft de aders niet volledig te strippen. Dan kun je de kleuren ook nog toepasselijk gebruiken. Met een reststuk van een meter kun je al tijden mee vooruit.
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

voor korte bruggetjes gebruik ik de overschotjes van de pootjes van de componenten :-) milieuvriendelijk, lol :lol:

groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

ik ook, die manier die jij beschrijft is veel te duur en meestal niet eens nodig.
cheeta

Bericht door cheeta »

wat kost een utp kabel nou ;) nog geen euro de meter volgens mij
Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal »

Korte brugjes maak ik altijd van afgeknipte draadjes van onderdelen
Lange brugjes....ehhhh tja... het is het resultaat dat telt he, het project beland toch altijd in een kartonnen doos.
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

cheeta schreef:wat kost een utp kabel nou ;) nog geen euro de meter volgens mij

deze post bedoelde ik :oops: :
Beste mensen (alweer Very Happy)

Eerst en vooral wil ik even zeggen dat jullie erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Wat niet het geval is bij circuits-online... als je daar iets vraagt, krijg je niets anders dan commentaar ipv een antwoord waarmee je iets bent....

Dus heb ik dus weer een vraagje, als het niet geeft! XD

Ik ben momenteel bezig met een voeding te maken. Maar op verschillende plaatsen moet ik een brug leggen op mijn print. Met wat doen jullie dit? Doen jullie dit met een pennetje en een busje? Je maakt dan verbinding met een elektriciteitsdraad (duh) die je dan aan een busje soldeert. Dit busje past dan over het pennetje... of doen jullie het anders?

Ook moet ik bepaalde componenten extern zetten, maar deze componenten dienen ook verbonden te worden met mijn print, zoals bv potmeter, ledje, uitlezing etc... Werken jullie dan ook met een pennetje en busje?

Alvast bedankt!

Mvg, Keires
Keires

Bericht door Keires »

Ok thnx :) ik had het ook met restjes van componenten gedaan :)
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
Plaats reactie