Ik heb een probleempje met deze PIC. Het is de eerste keer dat ik een 40 pins PIC probeer aan de praat te krijgen. Dus heb ik eerst de datasheet eens doorgenomen. Daar merkte ik dus dat deze geen interne oscillator heeft. Dus ik zag dat je aan pinnen 13 en 14 je kristal(ik heb een 20 en 4Mhz kristal van CALTRON getest) moet hangen. En dan nog 2 bijpassende condensatoren erachter.
Verder had ik een simpel programmatje geschreven voor het geheel eens te testen maar tot hiertoe zonder succes. Ahja, de MCLR hangt aan de 5V dus die staat goed... En zijn voedingsspanning is ook deftig! Ik denk dat het iets programmatie is maar ik vind het probleem niet goed! Dit programma, maar een beetje anders werkte overigens wel in de 628A PIC!
Jij stelt je fuses zelf in met je PIC programmer zelf dan? Want daarvoor dienen die hé? En hoe ziet jouw config eruit? Wat heb je ingesteld voor een werkend geheel?
Heb gewoonweg niets ingesteld, ik weet ook dat je iets moet instellen, maar als ik dit doe werkt hij niet. Als ik dus die regel weg laat werkt hij wel. Voor de rest stel ik niets in.
Werkelijk ongelooflijk... maar je hebt gelijk :s:s:s
Ik heb een andere pic genomen, de config regel verwijdert en hij werkt... Maak dat mee. Je zegt hem dus NIET wat aan of af moet, je programmeert hem zoals de pic programmer software dat zelf standaard doet en ... het werkt...
Haha... maar je hebt mij nu toch één dag bespaart. Ik heb maar één dag aan het zoeken geweest. Heb in die dag half google afgezocht :s
En dan blijkt het zo simpel te zijn als... gewoon die config lijn te verwijdere :p
Maar ik weet wel WAT de config nu moet zijn :p
Alé... niet voor wat je in proton moet zetten, maar de fuses blijken te zijn:
- HS Oscillator
- debug on
- write enable
- power-up timer