Hallo,
Ik heb een vraag over een schema, het schema is te vinden op http://sander.ws-creations.be/schema2.gif ik heb daar het teken van een aarding omcirkeld, maar waar moet die aangesloten worden? op de min(onderaan) of op de aarding zelf? En welke soort antenne gebruik ik hier het best voor, men had gezegt een coax, dan moet de kern na die twee regelbare condensators helemaal rechts op et schema... en de buitenmantel moet dan op de min? moet die coax dan gestript worden? of is het beter dat ik een andere antenne gebruik? ik zou die wel graag zelf maken anders kost het iets te veel!
Bij die geluidsingang, ik veronderstel dat de plus, het uiteinde van de manlijke stekker aan de condensator moet komen... waar moet de min van het geluid dan??
bedankt!!
sander
Waar aansluiten?
-
Mat Janssen
- Moderator

Hallo,
Het omcirkelde moet volgens mij aan de - kant verbonden worden.
De voedinsspanningen zijn wat vreemd aangegeven, de - kant is namelijk de aarde-verbinding.
Zoals het in de tekening staat zou je tussen 6 en 30 Volt moeten aanbieden.
Er moet echet tussen 3 en 15 Volt aangeboden worden.
Hier kunnen de transistoren niet tegen, de bf199 mag maximaal 25 volt hebben, de 2n2866 mag max 30 Volt hebben.
De mantel van de coax moet inderdaan aan de - kant (aarde).
De geluids-aansluiting is kern (signaal) aan de elco en de mantel aan de - kant (aarde).
Groeten,
Bertus
Het omcirkelde moet volgens mij aan de - kant verbonden worden.
De voedinsspanningen zijn wat vreemd aangegeven, de - kant is namelijk de aarde-verbinding.
Zoals het in de tekening staat zou je tussen 6 en 30 Volt moeten aanbieden.
Er moet echet tussen 3 en 15 Volt aangeboden worden.
Hier kunnen de transistoren niet tegen, de bf199 mag maximaal 25 volt hebben, de 2n2866 mag max 30 Volt hebben.
De mantel van de coax moet inderdaan aan de - kant (aarde).
De geluids-aansluiting is kern (signaal) aan de elco en de mantel aan de - kant (aarde).
Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.