hallo
2 vragen eigenlijk...
Weet iemand hoe je een gsm (pocketline wave KPN) op de spanning van de auto van aansluiten zonder z'n eigen accu en zodanig aangesloten dat hij die ook niet mist?
Mij lukt het wel om hem op de accuspanning aan te sluiten maar hij blijft zeuren om z'n eigen accu dat die niet goed is en is dan ook niet bedienbaar.
Ook weerstanden aanbieden strapt ie niet in, zegt dan dat de accu kapot is of iets dergelijks.
vraag 2
Ik heb de toetsen [1] en [bellen] naar buiten gehaald met draadjes ( dit werkt ook) zodat als je eerst de draadjes van de toets 1 kortsluit en daarna van bellen, belt hij het nr wat je onder sneltoets 1 hebt ingeprog.
Dit wil ik op mijn sirene van mijn autoalarm aansluiten. Kan iemand mij helpen met een schema hiervoor?
autoalarm via gsm
autoalarm via gsm
Laatst gewijzigd door hornet op zo 21 okt 2007, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mat Janssen
- Moderator

Maar voor vraag 2 gaat het er eigenlijk meer om of iemand een schakeling kan verzinnen die eerst relaitje 1 stuurt en daarna relaitje 2 en daarna weer terugvalt naar beginstand, zodat de telefoon weer opnieuw gaat bellen als de sirene weer opnieuw afgaat.Mat Janssen schreef:Dat aansluiten op de accu zonder interne accu zou wel eens moeilijk kunnen zijn. Lees eens de gebruiksaanwijzing van je gsm. Merk en type vermelding voor je andere vraag is ook nooit weg!.
-
feedhunter