Cirkel van smd led`s

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
sammy078

Cirkel van smd led`s

Bericht door sammy078 »

Hallo beste forumleden,

Ik ben nieuw in de wereld van elektonica en dit forum en heb een vraag.. Ik doe aan PSPmodding (smdled`s 0603 type in de PSP bouwen).. Nu wil ik aan de achterkant een cirkel maken van 8 smd led`s die na elkaar gaan branden oftewel gaan draaien.. Nu is mijn vraag hoe moet ik dit gaan realiseren, ik weet dat ik iets nodig heb wat de led`s gaat aansturen dat ze na elkaar gaan branden, maar wat heb ik in hemels naam nodig en het liefst zo klein mogelijk..

Bedankt voor komende reactie`s
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Een smd ne555 en een smd hef4017 en wat smd weerstandjes en smd condensatortjes.
Misschien oom nog een "smd batterijtje", dan is alles klein. :lol:
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
sammy078

Bericht door sammy078 »

Bedankt, ik zou me eens gaan verdiepen hierin.. De stroomtoevoer is gewoon van de accupack die geeft 5 volt, dus die batterij is niet nodig :D
Joeri Fr

Bericht door Joeri Fr »

en je kunt dit dan op een smd-pcb solderen :)
sammy078

Bericht door sammy078 »

Poeh Poeh :D Mensen ik ben nieuw in de wereld van de elektronica en ben van beroep kok, willen jullie het in het Nederlands uitleggen allemaal... :wink: Want hier snap ik helemaal geen reet van..
bazzz

Bericht door bazzz »

nou kijk even de begrippen:

555: Is een zogenaamde oscilator, kan je bijvoorbeeld een knipperlichtje mee laten knipperen, hij geeft dus pulsjes.
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/13

4017: is een looplicht voor max 10 leds dus 8 is ook mogelijk. Het looplicht verspringt eentje zodra hij een pulsje krijgt. Dat pulsje creeer je dus met de 555!
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/14 (hier is een ca3130 gebruikt om pulsjes te geven, dit werkt ook prima maar is moeilijk in smd te krijgen denk ik)

owja trouwens ik raad je aan om het eerst even in DIP(=normaal formaat) te bouwen en dan pas SMD
Plaats reactie