Vraagje; ik wil een Nokia Carkit (type 91 van een 6310i) aansluiten op een headset van een motor (Bike-to-bikeset). Nu staat er op de speakertjes van de headset 0,25 watt. Ik weeet zeker als ik daar de speakeruitgang van de carkit op zet, ik de boel opblaas. Nu weet ik het uitgangsvermogen van de carkit niet.
Vraag = hoe kan ik dit simpel en eenvoudig terugschroeven, met een potmeter? en welk type dan...
Hoe moet ik dan toepassen? Bedoel je gewoon wat weerstanden tussen de plus van de carkit uitgang?
Een tijd gelden het ik dit topic gestart en dit is nu klaar. Alleen wil ik nu de gsm erop aansluiten. Zelf zat ik te denken om de gsm tussen de versterker en headset te plaatsen.
Ja, dat klopt. Je zwakt alles af. Maar wil je de ingangen afzwakken, dat kan ook maar dan moet de waarde van de weerstanden een heel stuk hoger liggen. (47Kohm of 100Kohm.)
ik heb ze allebei vandaag maar ff opgehaald, zal beginnen met de 100. De winkelier vroeg nog of ik ze in serie of parallel ging zetten. Als echte leek die constant met elektronica aan het zelf uitvinden is, had ik de gedachte om de weerstand tussen de plus van het carkitsignaal en de aansluiting van de headsetplug. Zo zwak ik hem toch af voordat het signaal verder naar de headset gaat.....toch..?
ik heb op wikipedia ff dit begrip opgezocht. En dan bij deze toepassing maar kijken welke signaalsterkte het beste is? Na de eerste of de tweede weerstand?
Bijlagen
Spanningsdeler_2[1].jpg (9.55 KiB) 4809 keer bekeken