Vista vs. Elektronica
Vista vs. Elektronica
Hi all,
Ik heb me net een nieuwe laptop bij dell besteld. Maar op alle nieuwe modellen zit windows vista tegenwoordig. Op zicht stoort me dat niet. Maar ik maak me juist zorgen om de softwares.
Multisim, eagle enz werken die op vista? Dit zou ik wel doodzonde vinden moest het niet zo zijn...
Ik heb me net een nieuwe laptop bij dell besteld. Maar op alle nieuwe modellen zit windows vista tegenwoordig. Op zicht stoort me dat niet. Maar ik maak me juist zorgen om de softwares.
Multisim, eagle enz werken die op vista? Dit zou ik wel doodzonde vinden moest het niet zo zijn...
Visit http://www.cowbeast.be
Ja mijn licentie omruilen zou ik inderdaad kunnen doen. Maar ergens vind ik het vrij zinloos. De nieuwe softwares zijn allemaal gemaakt voor vista, en ze zullen binnen een paar jaar de overstap op scholen ook maken. Dus blijf ik bij vista. Het zal gewoon wel even aanpassen worden.
Maar ik snap niet waarom er dan zoveel heisa is rond vista als alles er toch op draait. Er zitten veel bugs in, ja ok... maar alle begin is moeilijk... Dat word wel allemaal opgelost.
Zijn er nog nadelen aan vista?
Maar ik snap niet waarom er dan zoveel heisa is rond vista als alles er toch op draait. Er zitten veel bugs in, ja ok... maar alle begin is moeilijk... Dat word wel allemaal opgelost.
Zijn er nog nadelen aan vista?
-
Karim
- Contacteer:
Ik had eerst XP en ben een hele tijd niet over gestapt naar Vista omdat er zoveel problemen waren. Maar na een poosje was ik toch benieuwd naar Vista en heb het aangeschaft. Ik snap niet dat mensen zoveel problemen hebben met Vista, bij mij werkt het goed. Er zijn wel wat programma's die het niet meer doen onder Vista maar daar zijn wel nieuwere versies van.
Visit http://www.digibytez.nl
- elektronica amateurtje
-
lollipop dolli
Ikzelf heb ook vista (Ultimate). Had ik geweten dat het zo traag was, vol bugs zit enzovoorts had ik zeker bij XP gebleven. Ze brengen die Service Pack 3 niet voor niets uit naar mijn mening... XP is nog een tijdje van plan te blijven anders deden ze er het werk niet voor...
professioneel groentje :;):
Hallo,
Vista is trager. Er beginnen nu wel meer programma's voor te komen.
B.V. MPLAB van microchip voor de onwikkeling en programmeren van pics is beschikbaar voor vista.
Groeten,
Bertus
PS een grapje over vista gevonden in een tijdschrift.
Vista is trager. Er beginnen nu wel meer programma's voor te komen.
B.V. MPLAB van microchip voor de onwikkeling en programmeren van pics is beschikbaar voor vista.
Groeten,
Bertus
PS een grapje over vista gevonden in een tijdschrift.
- Bijlagen
-
- Vista_grap.jpg (43.81 KiB) 34051 keer bekeken
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
- deejayke
- Contacteer:
en wat doet ie cheeta?
hahaha
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
- deejayke
- Contacteer:
hahaha
de foutmelding zal dan iets in de aard zijn van...
"windows loaded... system in danger!"
"windows loaded... system in danger!"
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
-
Mat Janssen
- Moderator

- elektronica amateurtje
Hoe bedoel je ?Mat Janssen schreef:Wat wil je ook als je een lelijke eend hebt als omhulsel en er een Rolls Royce motor er in wil leggen.elektronica amateurtje schreef:Wij hebben het ook een tijdje gebruikt (1 week :p) En daarna er meteen terug af , gaf conflicten met veel programma's , ...
met vriendelijke groenten robin.
Mijn favoriete wet:De wet van de minste
inspanning.
Those about to rock salute you !!
Mijn favoriete wet:De wet van de minste
inspanning.
Those about to rock salute you !!
-
Mat Janssen
- Moderator

Je hebt een oudere computer die in de tijd van xp gemaakt is.
Vista is ontworpen voor een pc van vandaag, met een core duo processor of hoger. Dus moet je daar niet aan beginnen. Heb je een pc uit de tijd van windows 98 dan heb je ook problemen met xp daarop. Men begint dan te zeuren over "mijn pc is met xp langzamer" Hoe zou dat toch komen hè !
Dus, gebruik nu de spullen eens waarvoor ze zijn gemaakt, en probeer niet "roomser te zijn dan de paus".
Vista is ontworpen voor een pc van vandaag, met een core duo processor of hoger. Dus moet je daar niet aan beginnen. Heb je een pc uit de tijd van windows 98 dan heb je ook problemen met xp daarop. Men begint dan te zeuren over "mijn pc is met xp langzamer" Hoe zou dat toch komen hè !
Dus, gebruik nu de spullen eens waarvoor ze zijn gemaakt, en probeer niet "roomser te zijn dan de paus".
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

Dat is helemaal niet nodig dat je een nieuwe pc moet kopen als er een nieuwe windows uitkomt hoor. Het is eigelijk anders om. Er komt een nieuwe pc op de markt met een krachtigere processor enz. Microsoft maakt dan voor dat ding een nieuw operating systeem. Dat is de volgorde, maar de meeste mensen vergeten dat.
Als je een pc hebt met een operating systeem, blijf dan gewoon daarbij.
Niemand verplicht jou om elke keer mee te gaan. Dat doe je gewoon zelf.
Wanneer jouw buurman een nieuwe auto koopt moet jij dan ook een nieuwere hebben ???.
Mag wel hoor, de commersie vindt dat geweldig.
Als je een pc hebt met een operating systeem, blijf dan gewoon daarbij.
Niemand verplicht jou om elke keer mee te gaan. Dat doe je gewoon zelf.
Wanneer jouw buurman een nieuwe auto koopt moet jij dan ook een nieuwere hebben ???.
Mag wel hoor, de commersie vindt dat geweldig.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

Niet mee eens!
Ik heb hier een nieuw systeem met een van de laatste processoren van Intel en voldoende geheugen. Vista loopt als een tirelier lekker snel, best wat applicaties lopen en nergens problemen mee.
Ik heb hier ook nog een ouder systeem, met XP en dat laat ik zo omdat ik weet dat je dan snelheids problemen en zo kunt verwachten, dus ga ik met dat systeem niet over.
En als ik een nog oude systeem met windows 98 had, dan werkte die ook nog steeds met windows 98 omdat ik uit ervaring weet dat je dan op een of andere maniet om problemen wil gaan vragen.
Dus:
"SCHOENMAKER BLIJF BIJ JE LEEST"
(Nederlands spreekwoord, ik weet niet of dit in andere landen ook bekend is ?)
Ik heb hier een nieuw systeem met een van de laatste processoren van Intel en voldoende geheugen. Vista loopt als een tirelier lekker snel, best wat applicaties lopen en nergens problemen mee.
Ik heb hier ook nog een ouder systeem, met XP en dat laat ik zo omdat ik weet dat je dan snelheids problemen en zo kunt verwachten, dus ga ik met dat systeem niet over.
En als ik een nog oude systeem met windows 98 had, dan werkte die ook nog steeds met windows 98 omdat ik uit ervaring weet dat je dan op een of andere maniet om problemen wil gaan vragen.
Dus:
"SCHOENMAKER BLIJF BIJ JE LEEST"
(Nederlands spreekwoord, ik weet niet of dit in andere landen ook bekend is ?)
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

een pc met xp is ook veel sneller en kan de komende 3 jaar echt nog wel de dingen draaien die iedereen wilt want bedrijven weigeren vista nog in grote lijn.
ik draai op me laptop van 1,5 jaar oud het volgende allemaal
multisim 10
ultiboard 10
labview 8
autocad 2007
acrobat reader
msn
outlook express
firefox met ca 10 - 20 tabbladen open
vergeet vast nog wel wat.
en dan heb ik nog genoeg kracht over...
intel core duo 1,67ghz
2gb ram 667mhz
100gb sata hdd
128mb vga
met vista kan ik hooguit autocad nog draaien..
nou sorry hoor maar die fietstas laat ik thuis!
ik draai op me laptop van 1,5 jaar oud het volgende allemaal
multisim 10
ultiboard 10
labview 8
autocad 2007
acrobat reader
msn
outlook express
firefox met ca 10 - 20 tabbladen open
vergeet vast nog wel wat.
en dan heb ik nog genoeg kracht over...
intel core duo 1,67ghz
2gb ram 667mhz
100gb sata hdd
128mb vga
met vista kan ik hooguit autocad nog draaien..
nou sorry hoor maar die fietstas laat ik thuis!
Vista vertraagt de boel vooral opdat het grafisch ernorm veel geheugen vraagt. Maar dat is vooral ons eigen schuld, omdat we altijd maar betere en betere graphics willen. Windows heeft daar op geantwoord met een OS die een grafisch hoogstandje is en daardoor een zwaardere pc vraagt.
Ik stem volledig in met de mening van mat. Niet omdat er een nieuwe OS is dat je ook moet volgen, daar ben je volledig vrij in.
Ik heb me nu een nieuwe laptop besteld en heb er dus vista bij, maar ik heb er mijn systeem ook een beetje naar aangepast, zodat ik makkelijk wat speling heb om andere zware dingen te draaien.
Dell M1350
Intel duo core 2,4 Ghz
4 gb ram
320 gb hdd
256 vga
Nu maar hopen dat mijn aarding goed is, zodat ik niet zoals een aantal amerikanen word elektrische schokken krijg van mijn laptop
Ik stem volledig in met de mening van mat. Niet omdat er een nieuwe OS is dat je ook moet volgen, daar ben je volledig vrij in.
Ik heb me nu een nieuwe laptop besteld en heb er dus vista bij, maar ik heb er mijn systeem ook een beetje naar aangepast, zodat ik makkelijk wat speling heb om andere zware dingen te draaien.
Dell M1350
Intel duo core 2,4 Ghz
4 gb ram
320 gb hdd
256 vga
Nu maar hopen dat mijn aarding goed is, zodat ik niet zoals een aantal amerikanen word elektrische schokken krijg van mijn laptop