Ik heb een vraagje:
Ik wou dit bouwen om ervaring met pic's op te doen, maar ik krijg het niet aan het bollen:
http://www.instructables.com/id/A-remot ... od-light./
Ik had onderaan gelezen dat dit ook kon gemaakt worden met een PIC16F628A.
Ik heb wel 3 aparte leds gewoon op de uitgang gehangen, daar in de datasheet staat dat de PIC16F628A 25mA per uitgang kan geven.
ik heb zoals beschreven staat, met MPLAB een nieuw project gemaakt, de 2 regels aangepast (16F627 veranderen naar 16F628), en als ik build, zegt MPLAB 8.0 BUILD SUCCEEDED ( ik zie ook geen errors in de logfile).
Ik heb wel een Vishay TSOP1836 gebruikt, daar ik deze heb liggen.
Ik heb om te testen een Philips en een Medion afstandsbediening gebruikt, beide een multi apparaat afstandsbediening.
Om te checken of mijn TSOP nog werkte, heb ik op mijn breadboard ook nog deze schakeling erlangs gebouwd, zodat ik kan swappen van TSOP:
http://www.picbasic.nl/rc5_display.htm
Wie kan mij hierbij helpen?
Groetjes
RGB-led bedienen met afstandsbediening
-
Mat Janssen
- Moderator

Dus ik kan met IC-prog gewoon de originele Hex-file van de 627 in de 628 proggen?
ik heb de 2 schakelingen op mijn breadbord opgebouwd, en als ik met de 2 afstandsbedieningen een toets indruk, verschijnt op het display de code, dus de TSOP's zouden werken.
Dus het enige wat verkeerd kan gaan, is het kristal, ofwel MPLAB, maar mijn mening.
ik heb de 2 schakelingen op mijn breadbord opgebouwd, en als ik met de 2 afstandsbedieningen een toets indruk, verschijnt op het display de code, dus de TSOP's zouden werken.
Dus het enige wat verkeerd kan gaan, is het kristal, ofwel MPLAB, maar mijn mening.
-
Mat Janssen
- Moderator

Kan dat dat er verschil is tussen standaard afstandsbedieningen en universele afstandsbedieningen?
Ik heb deze schakeling gemaakt en getest (thuis met 2 universele afstandsbedieningen), en nu heb ik mijn schakeling uitgeleend aan 2 vrienden, en daar kregen we het niet aan het werken met originele afstandsbedieningen. (in totaal 6 verschillende originele afstandsbedieningen).
Normaal gezien is een toets een code die gezonden wordt, dit kan toch niet verschillen, ofwel?
Heb al liggen zoeken op internet, maar vind geen antwoord.
Hopelijk weten jullie een antwoord.
Ik heb deze schakeling gemaakt en getest (thuis met 2 universele afstandsbedieningen), en nu heb ik mijn schakeling uitgeleend aan 2 vrienden, en daar kregen we het niet aan het werken met originele afstandsbedieningen. (in totaal 6 verschillende originele afstandsbedieningen).
Normaal gezien is een toets een code die gezonden wordt, dit kan toch niet verschillen, ofwel?
Heb al liggen zoeken op internet, maar vind geen antwoord.
Hopelijk weten jullie een antwoord.