Hoi allemaal,
De elektronicawereld begint zich een net beetje voor mij te openen , en ik heb pas een weller besteld. Mijn werkplek bestaat uit een houten bureau, alleen is het hout nogal zacht en niet echt hittebestendig. Ik heb nog een grote houten plank liggen die ik zou kunnen gebruiken, alleen heb ik niet zo'n zin in allemaal (stinkende) schroeiplekken op die plaat. Bij mijn electronicaclubje hebben ze tafels die hiertegen bestand zijn, volgens mij ook van hout. Ik vroeg me af wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken als onderlegger bij het solderen. Of is er iets als hittebestendige verf waarmee ik die plank kan verven?
En ik heb er geen last van.
Soldeerbout in houder steken
Ik soldeer wel soms is op mijn laptop uit ruimtegebrek. Tin klonters is wel slecht voor toetsenbord maar voor de rest nog nooit een plek, gaatje,...
Flupke schreef:En ik heb er geen last van.
Soldeerbout in houder steken
Ik soldeer wel soms is op mijn laptop uit ruimtegebrek. Tin klonters is wel slecht voor toetsenbord maar voor de rest nog nooit een plek, gaatje,...
tja ik knoei best veel met tin. moet er nog een beetje de handigheid in krijgen..
Ik heb hier op de plaats waar ik soldeer een staalplaatje van 1mm dik op mijn bureau liggen. Het heeft ook nog het voordeel als je een druppel tin laat vallen is die meteen afgekoeld zodat je je er niet meer aan kan verbranden.
Enigste nadeel is dat je het moet isoleren als je erboven iets wil testen :p.