Ik heb een vraagje aan jullie allemaal...
Ik loop stage in een bedrijf...
nu heeft fit bedrijf aan mij gevraagt of ik een regelunit wil maken voor een systeem dat zij hebben....
ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen...
kunnen jullie me helpen??
dit is het idee...
Klik kier voor het voorbeeld
Dit apparatje moet functioneren als een terminal...
je zend 4 karakters uit...
je ontvangt van de computer een "ok" signaal..
en vervolgens een echo van wat er op zou kunnen volgen.
En dit apparaat moet werken in temperaturen van -40 graden tot +70 graden Celsius.
kan iemand mij helpen??
LED toepassing
-
Mat Janssen
- Moderator

De bedoeling is dat je een apparaatje maakt zoals op de tekening.
Met een processor uit de pic familie is dat goed te doen.
Een PIC16F873 kan de display aansturen, het toetsenbord bediennen en zelf de communicatie voor zijn rekening nemen.
Alleen wat we nog moeten weten is iets over het comunicatie protocol.
Wat verwacht de pc. wat moet er over die rs422. hoe snel. Wat steld dat ok signaal voor.?
En het grote temperatuur bereik daar vinden we ook nog wel wat op.
Dus geef ons de gegevens van de te gebruiken display's, toetsenbord, rs422 en rs232. Dan kan ik je de hardware wel tekenen. Maar als prakticant voor dat bedrijf moet je maar zelf eerst even nadenken hoe je de software dan doet. Ik loop nl daar geen stage, want anders moeten we dan even ruilen.
Met een processor uit de pic familie is dat goed te doen.
Een PIC16F873 kan de display aansturen, het toetsenbord bediennen en zelf de communicatie voor zijn rekening nemen.
Alleen wat we nog moeten weten is iets over het comunicatie protocol.
Wat verwacht de pc. wat moet er over die rs422. hoe snel. Wat steld dat ok signaal voor.?
En het grote temperatuur bereik daar vinden we ook nog wel wat op.
Dus geef ons de gegevens van de te gebruiken display's, toetsenbord, rs422 en rs232. Dan kan ik je de hardware wel tekenen. Maar als prakticant voor dat bedrijf moet je maar zelf eerst even nadenken hoe je de software dan doet. Ik loop nl daar geen stage, want anders moeten we dan even ruilen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd