Hallo allemaal.
Sinds een tijdje heb ik de wisp programmer van voti in mijn bezit. Het lijkt mee een ideaal apparaatje om mee op ontdekkingsreis te gaan door de wereld die PIC heet. Ik heb echter 1 vaag probleem als ik een PIC wil programeren (Zoals in de cursus op picbasic.nl) dan krijg ik een foutmelding in bumblebee namelijk.
connected target device does not match selected target.
Returned ID code 0x07C0
Ik heb ff gekeken maar ik heb toch echt een 16f628 in gebruik en die heb ik ook gedeclareerd an het begin van het programma.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen en wel een programma in de PIC kan uploaden.
PIC wil niet programmeren
-
Harry Manback
PIC wil niet programmeren
Zal ik het pakje hier maar laten staan zolang het tikt?
-
Harry Manback
Ik ben er uit. Het was iets heel lulligs.
in het programma declareer ik een 16f628A, maar ik gebruik een 16f628
dat gaat m et bumblebee dus fout omdat je target dus niet klopt met de echte. ff target in bumblebee veranderen in 16f628 of auto en geen probleem.
Jammer dat proton de 16f628 niet herkent. Nu moet ik elke keerr voor het programmeren in bumblebee de target veranderen (of misschien toch gewwon een A kopen).....
in het programma declareer ik een 16f628A, maar ik gebruik een 16f628
dat gaat m et bumblebee dus fout omdat je target dus niet klopt met de echte. ff target in bumblebee veranderen in 16f628 of auto en geen probleem.
Jammer dat proton de 16f628 niet herkent. Nu moet ik elke keerr voor het programmeren in bumblebee de target veranderen (of misschien toch gewwon een A kopen).....
-
Harry Manback
Ik kan nu dus programmeren, alleen kom ik nu het volgende tegen. Als ik een looplicht aan het knutselen ben kan ik deze niet mee laten lopen op de poorten a4 en a5. Zodra ik de voedingsspanning inschakel gaat het licht wel lopen, zodra deze bij a4 aangekomen is gaat deze de eerste keer wel aan, maar blijft daarna aan. En bij poort 15 doet hij gewoon helemaal niets.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor???
Weet iemand hier misschien een oplossing voor???
-
Harry Manback