10 witte leds op 12V
-
JeroenI
- Locatie: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland. .. .. .. .. .. .
10 witte leds op 12V
Goedendag,
Ik wil graag 10 witte leds op 12V hebben maar ik heb geen flauw idee hoe ik die schakeling moet maken en op internet wordt ik ook niet veel wijzer. Kan iemand mij een simpele schakeling uitleggen, want zo moeilijk kan het niet zijn, toch?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Jeroen
Ik wil graag 10 witte leds op 12V hebben maar ik heb geen flauw idee hoe ik die schakeling moet maken en op internet wordt ik ook niet veel wijzer. Kan iemand mij een simpele schakeling uitleggen, want zo moeilijk kan het niet zijn, toch?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Jeroen
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
http://ledcalc.com/
Je kan op die site je gegevens van je led, je voeding en het aantal leds invullen. Dan op calculate klikken en er komt een schema uitrollen.
Je kan op die site je gegevens van je led, je voeding en het aantal leds invullen. Dan op calculate klikken en er komt een schema uitrollen.
-
JeroenI
Sorry, mijn engels is niet al te best, wat moet ik invoeren bij de volgende 2 punten:
Voltage Drop Across LED
Desired LED Current
Want die witte leds hebben hogere volts en watts dan rode toch? Ik weet de waardes hier niet van.
[edit]
Sorry, er staat een vraagteken achter die alles uitlegt. Hoeveel mA heeft een high intensity white led ?
Alvast bedankt en bedankt voor de link!
Voltage Drop Across LED
Desired LED Current
Want die witte leds hebben hogere volts en watts dan rode toch? Ik weet de waardes hier niet van.
[edit]
Sorry, er staat een vraagteken achter die alles uitlegt. Hoeveel mA heeft een high intensity white led ?
Alvast bedankt en bedankt voor de link!
-
JeroenI
Ik heb hem inmiddels uit elkaar gehaalt omdat (ik ben nog niet zo goed in solderen) hij helemaal niet meer netjes was e.d. Ik heb 40 nieuwe leds besteld in de kleur die ik werkelijk wilde, even die bestelling afwachen dus, die komt waarschijnlijk dinsdag binnen en dan kan ik weer verder rotzooien daarmee 
Bedankt en ik hou jullie nog wel op de hoogte.
Bedankt en ik hou jullie nog wel op de hoogte.