Hulp bij solderen van zeer fijne LQFP package

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Fahr
Contacteer:

Hulp bij solderen van zeer fijne LQFP package

Bericht door Fahr »

Hallo allemaal,

Ik heb dit forum via google gevonden en het lijkt het enige Nederlandstalige forum waar electronica hobbyisten terecht kunnen (voor zover ik kon zien iig), dus ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Ik zit met het volgende; ik heb voor een schakeling die ik aan het bouwen ben een AD9888A chip, deze chip heeft 128 leads en is een LQFP package (met een pitch van 0.5mm). Maw; de pootjes zijn extreem klein en de ruimte ertussen ook, heeeeeel erg fijn werken dus.

Ik heb beperkte ervaring met solderen, met gewone draadjes en simpele componenten gaat dat prima, maar ik heb inmiddels al in AD9888A verziekt met een soldeer poging en het gaat toch om een chipje van 20 euro, dus ik wil niet nogmaals het risico lopen...

Heeft iemand hier ervaring met het solderen van zoiets kleins? En kan iemand mij eventueel vertellen hoe of wat, of misschien zelfs live hulp bieden? Ik heb alles wat ik nodig heb voor verschillende methodes; een soldeerbout, een desoldeerpomp, desoldeer wick, flux, flux verwijderaar, soldeerpasta en zelfs een oude oven :P

Wie oh wie kan mij hiermee helpen?
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Er zijn verschillende methodes ervoor. Op youtube zijn er een aantal te zien: http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
Dombo

Bericht door Dombo »

Ikzelf heet deze op met een oude verfbrander aan de andere kant van de print als dat gaat, en ook als alleen dat ene componentje is op een alu plaat van 1 cm dik en een campingbrander eronder en moet zegge als je alles tip top schoon, gefluxt heb en de juiste pasta gaat dat wel goed. Niet teveel pasta gebruiken, klein beetje is genoeg en je temperatuur meten dat het niet te heet of koud is.

s6 alvast ermee
Plaats reactie