ik heb een 'standaard' adaptor van 500ma waarvan ik het kabeltje heb opgesplitst in verschillende voedingskabeltjes om mijn gitaar effecten op 1 enkele adaptor aan te sluiten.
nu is mijn vraag de volgende: op bepaalde pedalen staat "use 200ma adaptor...", kan het dus kwaad dat ik op die pedalen mijn 500ma adaptor aansluit.
Of gaat het pedaal gewoon het aantal ma afnemen dat het nodig heeft en meer niet?
Wanneer een pedaal 200 mA nodig heeft zal hij ook niet meer opnemen dan die 200 mA.
Je kunt het gewoon vergelijken met een gloeilamp van 40 watt op een stopcontact die af is gezekerd met 16 A.
Er gaat gewoon 40 watt naar die lamp en geen 16A.
Je kunt inderdaad nu meer apparaten op een voeding gaan aansluiten.
Let er echter wel op dat op deze manier zogenaamde aardlussen kunnen ontstaan. Dit houdt in dat het min signaal niet meer weet of hij de stroom voerende draad is of de "0" van je audio signaal.
Wanneer dit aan de hand is hoor je het wel want je gaat een hinderlijke brom horen uit je luidsprekers.
van brom heb ik niet last naar mijn weten, gebeurt dit dan op alle voedingen/alle pedalen of kan het ook zijn dat het op één van de voedingen/pedalen gebeurd?
Daar kan ik geen goed antwoord op geven.
Als jij alles goed aansluit zonder aardlussen dan is het goed en werkt het fijlloos. Maar maak je er een bras van , lust alles maar door enz. dan krijg je brom.