Electrische antenne laten schakelen op autoradio
-
GranTurismo
- Contacteer:
Electrische antenne laten schakelen op autoradio
Hallo leden.
Voor mijn oldtimer heb ik een electrische antenne aangeschaft, één die automatisch uitschuift wanneer het contact aangezet wordt.
Nu is dat voor mij niet elke keer nodig. Bestaat er een simpele schakeling (of bouwpakket) die, wanneer de radio wordt aangezet, detecteert dat er een stroom loopt naar de autoradio en vervolgens op zijn beurt weer een relais aanstuurt?
Bedankt voor de hulp.
Voor mijn oldtimer heb ik een electrische antenne aangeschaft, één die automatisch uitschuift wanneer het contact aangezet wordt.
Nu is dat voor mij niet elke keer nodig. Bestaat er een simpele schakeling (of bouwpakket) die, wanneer de radio wordt aangezet, detecteert dat er een stroom loopt naar de autoradio en vervolgens op zijn beurt weer een relais aanstuurt?
Bedankt voor de hulp.
-
GranTurismo
- Contacteer:
-
GranTurismo
- Contacteer:
-
GranTurismo
- Contacteer:
Alllereerst, ik ben geen kei in electronica. De termen die jullie gebruiken heb ik wel eens van gehoord, maar zegt me niet altijd iets. Een relais aansturen door middel van het lampje zoals Flupke zegt zou inderdaad ook een optie zijn. De antenne heeft twee + aansluitingen. Eén aansluiting voor op het contact en één waar continu spanning opstaat (voor de motor denk ik, en neemt dus waarschijnlijk de meeste stroom voor z'n rekening). Zal wel eens meten hoeveel ze "trekken".
Wederom bedankt voor de reacties.
Wederom bedankt voor de reacties.
-
GranTurismo
- Contacteer: