Voor mij een probleem.

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
atrinks

Voor mij een probleem.

Bericht door atrinks »

Ik ben een beetje een leek op het gebied van electronica.

Ik maak vliegers. En nu heb ik een vlieger gemaakt met de afbeelding van Keith Richards erop. Alleen nu wil ik er eigenlijk ook luidsprekers op maken zodat ik van boven uit de lucht zijn muziek kan laten horen. Dit zal dan op een hoogte zijn van ong. 20 mtr. Nu loop ik tegen problemen aan. Ik zat eerst te denken om een mp3 speler op kleine luidsprekers aan te sluiten en die te bevestigen aan de vlieger. Nu blijkt dat dit lang niet het benodigde volume geeft. Een versterker is waarschijnlijk nodig, en daarbij de voeding natuurlijk.

Wie heeft er hier ideen hoe ik op een zo licht mogelijke manier een systeem in elkaar kan zetten zodat ik "I can get no satisfaction" van uit de lucht kan horen.

De vlieger is ongeveer 2,5 meter hoog en ik denk dat ik wel een 500 a 600 gr de lucht in kan liften.

Thanks Albert.
KlaasZ

Bericht door KlaasZ »

Om vanaf die hoogte nog iets te horen zal je toch minstens een 10W luidspreker moeten hebben. Het is de vraag of die bestaan onder de 500 gram. In databladen worden wel de elektrische eigenschappen en de afmetingen gegeven, maar gewichten staan daar nooit bij.
Het meeliften van de versterker en voeding kan je helemaal vergeten bij dat vermogen. Je zal dus bij wijze van vliegertouw een luidsprekersnoer moeten gebruiken.
Plaats reactie