Voor school doe ik een onderzoek waarbij ik condensatoren als spanningsbron gebruik. Het duurt voor mijn gevoel erg lang om de condensatoren op te laden. Ik ben namelijk ongeveer 20 minuten bezig om een condensator op te laden. Ik denk dat ik dus iets fout doe. Weet iemand wat ik fout doe?
Ik laad ze op via een voedingskast met een spanning van 15 Volt en via een weerstand van 1 ohm. Verder heeft de condensator een capaciteit tussen de 3700 en 4700 uF.
Ik heb inderdaad het gevoel dat je iets fout doet.
Hoe heb je de zaak aangesloten en hoe meet je??
Want met 1 ohm en 4700uF is de condensator direct geladen.
Of de weerstand is kapot of geen 1 ohm. Vertel ons dan de kleurringen maar eens.
De weerstand is niet beschadigd. Het is een hele goede die erg veel kan hebben. Ik heb alles volgens mij normaal aangesloten. Tussen de condensator en de weerstand heb ik nog wel een diode geplaatst voor bij het ontladen. Anders ontlaad de condensator over de weerstand. Verder is de condensator wel redelijk oud
Graag een schema, want ik denk dat er toch iets mis is want met een diode en weerstand van 1 ohm moet mij heel snel zijn opgeladen mits de condensator geen kortsluiting maakt.
Wanneer je een antwoord geeft op een vraag, dan is er een mogelijkheid om een attachement toe te voegen (onderaan het antwoord scherm).
Niet alle extenties kunnen. Moet werken hoor ik heb dit al heel erg vaak gedaan. Welke extentie heeft jouw tekening??
Ik gebruikte eerst een foto vanaf mijn mobiel en daarna een word bestand, maar die kon hij beide niet openen.
De data van de foto was te groot en het word document wordt niet ondersteund