potmeter met afstandbediening
potmeter met afstandbediening
ik heb een actieve subwoofer en die is te regelen met een potmeter AAN DE ACHTERKANT!!!
hoe handig ! ik wil graag die potmeter aansturen met een afstandbediening. kan iemand mij hier een schemaatje van geven?
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
er loopt waarschijnlijk een audiolijnkabel naar je actieve sub, kan je op die lijn geen potmetertje zetten ?? want die lijn moet toch van je audiobron komen?
grtzzzzz
grtzzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Bij de meer professionele actieve speakers is het gebruikelijk de volumeknop aan de achterkant te maken. Het volume wordt dan op een vaste waarde gezet (om de losse speakers op elkaar af te stemmen) en de rest wordt geregeld via een mengpaneel. Kun je niet gewoon een afstandsbediening voor je pc of hi-fi installatie gebruiken om alles te regelen?
kijk het zit zo :
ik heb een hifi installatie van 2x 650 w continu vermogen. en 5x 250 w prologic. Ik vond de bass uit de speakers wat magertjes en wou dus een losse actieve sub. Deze kon op 3 manieren aangesloten worden :
-via de sub aansluiting op mijn systeem
-via de line-out aansluiting op mijn systeem
-doorgelust vanaf de boxen.
ik heb eerst de 1e geprobeerd, maar dit viel zwaar tegen. Met de 2e gaat het perfect, maar krijgt de sub dus een continu signaal. Dus of ik mijn installatie nu hard of zacht zet, de sub krijgt evenveel. Dus daar is het probleem, als ik mijn installatie hard wil zetten (en dat kan ie!!) dan moet ik mijn sub handmatig afstellen. Dus dat moet heel vaak gebeuren, en lijkt het mij handiger om er een afstandbediening voor te hebben zodat ik mijn sub mooi kan wegwerken.
ik heb een hifi installatie van 2x 650 w continu vermogen. en 5x 250 w prologic. Ik vond de bass uit de speakers wat magertjes en wou dus een losse actieve sub. Deze kon op 3 manieren aangesloten worden :
-via de sub aansluiting op mijn systeem
-via de line-out aansluiting op mijn systeem
-doorgelust vanaf de boxen.
ik heb eerst de 1e geprobeerd, maar dit viel zwaar tegen. Met de 2e gaat het perfect, maar krijgt de sub dus een continu signaal. Dus of ik mijn installatie nu hard of zacht zet, de sub krijgt evenveel. Dus daar is het probleem, als ik mijn installatie hard wil zetten (en dat kan ie!!) dan moet ik mijn sub handmatig afstellen. Dus dat moet heel vaak gebeuren, en lijkt het mij handiger om er een afstandbediening voor te hebben zodat ik mijn sub mooi kan wegwerken.