Diode magnetron vervangen, maar """brggggtt, en stop door".

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
GW

Diode magnetron vervangen, maar """brggggtt, en stop door".

Bericht door GW »

Dus vervangen kapotte diode bij condensator (of is dat de enige diode die erin zit, dan bij vermelden waar die zat wat overbodig dan !?) gaf dat ongeveer als resultaat, even aanslaan, soort raar geluid, en stoppen kast slaat er een stop door. Na nog eens proberen, zelfde resultaat. Magnetron had lang stil gestaan, met dat als euvel, zo het toen leek iig, misschien iemand hier een idee vanwaar het komt, dat het niet werkte, behalve het risico dat er eerder al wat anders ook nog aan de hand was, misschien !?

Always wear sunscrean , en ontlaad de condensator eerst.....eigenlijk, ik weet het, nou ja, is goed gegaan.

PS Van zelfde magnetron weet ik nu ook dat motortje dat glasplaat aandraaid ook kapot is, terwijl die ook zeker werkte toen magnetron weg zette, is dit erg toevallig allemaal, of heel normaal? Zoveel elektra motortjes gehad rond te slingeren, en die deden het na jaren nog gewoon.
Laatst gewijzigd door GW op za 9 sep 2023, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Re: Diode magnetron vervangen, maar """brggggtt, en stop door".

Bericht door Mat Janssen »

Je magnetron buis en of de condensator kan ook kapot zijn hoor.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
GW

Re: Diode magnetron vervangen, maar """brggggtt, en stop door".

Bericht door GW »

Oké, tja toen kapot ging zo lang geleden leek de diode gewoon aan vervanging toe, weet niet meer waar dat aan herkende, maar dat misschien iets wat doorbrand zodra ander deel kapot gaat, waar het niet meteen aan te zien is misschien? Wel raar dat nu de diode goed bleef, waar die dan vorige keer met de rest tegelijk het begaf. Maar klinkt wel logisch dat ander onderdeel het ook was, hou ik het daar maar op, geen verder diepte onderzoek meer er aan verspillen, bedankt voor antwoord, al was misschien voor de hand liggend, maar ja, weet ik veul. Kan wel op slot mij betreft verder.
Plaats reactie