zekering slaat door

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
mahmud
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 dec 2025, 7:59

zekering slaat door

Bericht door mahmud »

hallo beste mensen..

heb sinds ik de afkortzaag nieuw heb gekocht geb ik altijd met hitachi wde1200 of met een makita VC1310LX1 gebruikt met automatische afzuiging .
zonder maar 1 keer de zekering doorsloeg.
tot 2 weken terug in een woning in duitsland sloeg zekering geregeld door, maar soms ook niet??
dit had ik ook toen ik de stofzuiger tussen heen haalde.
dit kon ik verwijten aan het slechte bedrading en overmatige lasdozen.

gelijk de een klus ernaa in nederland bij een redelijk nieuw huis met een nieuwe meterkast en bedrading had ik het zelfde probleem weer..
ook zelfs toen ik het aansloot op een buitenshuis wcd waarvoor op 1 groep.

heb de zaag helemaal losgehaald en bekeken op kabel breuk etc. ik kon niets zien.
ondanks ik met continu afzuiging gebruik was er best veel zeer fijne stof aan de binnenkant die ik schoon heb geblazen.
nu met afzuiging slaan de zekeringen niet door
zal het te maken aan het fijne stof?

of zal de ''breuk'' in de voeding kabel weer op zijn plek zijn gekomen?

is het handig om de huidihe kabel van nu 2*1mm² te vernieuwen naar 3*1,5mm²?, of 3*2.5mm? met een lengte van 5 meter?
maar ik zie nergens een aarde aansluiting in de machine.
wellicht heeft dat gele blokje te maken met aarde?
Compress_20251215_161734_4045.jpg
Compress_20251215_161734_4045.jpg (188.91 KiB) 7051 keer bekeken
heeft iemand ervaring hiermee,,
elke tip/oplossing of eenpermanente oplossing is te warderen..
alvast bedankt
Bijlagen
Compress_20251216_082235_5517.jpg
Compress_20251216_082235_5517.jpg (901.66 KiB) 7051 keer bekeken
Compress_20251216_082236_6349.jpg
Compress_20251216_082236_6349.jpg (438.05 KiB) 7051 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Re: zekering slaat door

Bericht door Stynus »

Zit er een softstart op en werkt deze nu toevallig niet meer? (dan gaat de motor veel meer stroom trekken bij het opstarten)
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
Plaats reactie