Kennen jullie kicad en ltspice?

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2481
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Kennen jullie kicad en ltspice?

Bericht door bertus »

Hallo,

Kennen jullie kicad en ltspice?
Met kicad kun je schemas tekenen en omzetten in een PCB:
https://www.kicad.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/KiCad

Met ltspice kun je ook schemas teken en het resultaat simuleren:
https://www.analog.com/en/resources/des ... lator.html
https://en.wikipedia.org/wiki/LTspice

Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Re: Kennen jullie kicad en ltspice?

Bericht door Stynus »

Kicad heb ik hier al een tijd in gebruik. In het begin wat zoeken waar alles zit, maar werkt heel goed :).
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1954
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Re: Kennen jullie kicad en ltspice?

Bericht door smd_lover »

Ik heb altijd met Ultiboard gewerkt, maar sinds 2 jaar ben ik overgestapt naar Kicad. Bevalt prima.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Plaats reactie