Hallo, ik heb een vraagje.
Ik wil 10 oortelefoons aansluiten op 1 hoofdtelefoonuitgang. Ik denk dat simpelweg paralel zetten mij door de versterker niet in dank afgenomen gaat worden.
Hoe kan ik het op een simpele manier voor elkaar krijgen met 10 oortelefoons?
De impedantie van het modelletje oortelefoon wat ik mischien ga gebruiken ligt tussen de 22 en 32 ohm.
Alvast bedankt, John.
oortelefoons
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Ekosys
- Contacteer:
afhankelijk van je koptelefoon uitgang, moet je even kijken wat mogelijk is kwa belasting, staat ook aangegeven in ohm.
Als je dit weet, noem ik even Rb, dan moet je de koptelefoons in serie en parallel zo aansluiten dat je die maximale Rb niet overschrijd. dit kun je met de bekende wetten van ohm uiteraard uitrekenen.
Als je dit weet, noem ik even Rb, dan moet je de koptelefoons in serie en parallel zo aansluiten dat je die maximale Rb niet overschrijd. dit kun je met de bekende wetten van ohm uiteraard uitrekenen.
Gegroet
Klinkt goed Mat, maar mijn electronika kennis gaat niet ver genoeg om het te begrijpen helaas.mat janssen schreef:Wanneer je er een buffertrap tussen bouwt is er geen probleem.
Een emittorvolger met een serie weerstandje is al voldoende.
Bedoel je een soort versterker of zo iets? Wat is een emittorvolger, hoe werkt dat en is dat een standaard onderdeel.
Ik kan aardig overweg met de soldeerbout, en heb vroeger wel iets van elektronica geleerd maar daar heb je het helemaal mee gezegd.
John.
-
Mat Janssen
- Moderator