guv'nor probleem
guv'nor probleem
ik heb me zopas een marshall guvnor cloon gebouwd
bij low gain klinkt ie goed
draai ik de gain knop open, valt de gain just weg (geluid wordt zwaarder, doffer, maar gain valt weg (noten blijven niet hangen))
bij low gain klinkt ie goed
draai ik de gain knop open, valt de gain just weg (geluid wordt zwaarder, doffer, maar gain valt weg (noten blijven niet hangen))
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Wanneer ik zo naar het schema kijk dan zal het signaal zich inderdaad bij kleine amplitudes anders gedragen dan bij grotere amplitudes.
De meeste vervormers versterken en klippen het signaal al direct zodat de klankkleur redelijk over het hele gebied hetzelfde blijft.
Deze versterkt het signaal zonder enige aanpassing, maar wanneer het boven de brandspanning van de leds komt dan treed de vervorming pas op.
Het filter daar achter gedraagd zich anders bij sinus vormige signalen dan bij signalen die meer harmonische krijgen door de toppen er af te halen, wat deze schakeling doet.
Dus het is zo. Wanneer jij wat anders wil zul je wat anders moeten bouwen.
Hier ergens op dit forum staan ook schema's van andere type vervormers. Misscien staat er iets voor jou bij.
De meeste vervormers versterken en klippen het signaal al direct zodat de klankkleur redelijk over het hele gebied hetzelfde blijft.
Deze versterkt het signaal zonder enige aanpassing, maar wanneer het boven de brandspanning van de leds komt dan treed de vervorming pas op.
Het filter daar achter gedraagd zich anders bij sinus vormige signalen dan bij signalen die meer harmonische krijgen door de toppen er af te halen, wat deze schakeling doet.
Dus het is zo. Wanneer jij wat anders wil zul je wat anders moeten bouwen.
Hier ergens op dit forum staan ook schema's van andere type vervormers. Misscien staat er iets voor jou bij.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
ik heb achter de gain pot enkele weerstandjes (2) van 100k geplaatst
de crunch is hoger, waardoor hij al meer in mijn stijl komt
ik zou ook graag een high gain pedaaltje maken
de crunch is hoger, waardoor hij al meer in mijn stijl komt
ik zou ook graag een high gain pedaaltje maken
Laatst gewijzigd door bentium op di 8 feb 2005, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

ik heb dan wel een schematje nodig;)mat janssen schreef:Jouw High gain pedaaltje bedoel ik hiermee.
Neem een pedaal, en bouw hier je opamp, met batterij en een paar weerstandjes en condensatortjes in, en klaar is kees.
edit: ik ben iet vergeten bij eerste post
weet iemand hoe ik moet oplossen dat bij hogere gain, et toch niet wegvalt
wat dus niet meer nodig is, :p
-
Mat Janssen
- Moderator