S-video

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
frusciante

S-video

Bericht door frusciante »

Ik probeer om mijn computerbeeld op het beeldscherm van de televisie te zetten. Nu heb ik een videokaart met S-video dus ik dacht doen we dat zo even. Nu is dit zwart-wit,hoe kan ik dit oplossen ? Is s-video altijd zwart-wit

bedankt
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Nee S video is wel degelijk kleur. Maar S video heeft twee draden met elk een nul.
Draad een is het luminantie signaal, zeg maar de helderheids fragmenten van het plaatje, zwart wit kun je ook zeggen.
Dit signaal heeft ook de lijn en beeld sync. bij zich.
Het volgend signaal heet chrominantie, dit signaal heeft de kleur bij zich van het plaatje.
Wanneer je S video op je tv aansluit dan moet je ook een tv hebben die een S video ingang heeft. Andes heb je nog geen kleur.
Er zijn TV's die via de scart plug S video aankunnen. Je hebt dan een tussenplug nodig om van S video naar scart te gaan. Dan moet je wel nog even tegen de TV zeggen dan je met S video aankomt want orgineel heeft de scart plug geen S punt maar ze gebruiken dan daar de rode ingang voor die dan in de tv doorgeschakeld wordt naar de S ingang van je chrominantie ic.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie