wat zijn servo's
-
Mat Janssen
- Moderator

Dat hoeft niet , maar kan wel. Omdat een servo motor "weet" waar hij moet zijn zal de sturing ervan altijd zijn best doen om de motor op zijn juiste plaats te krijgen.
Voorbeeld wanneer een motor zwaar loopt omdat de wrijving bv erg hoog is dan zij hij op een gegeven moment stoppen. Echter hij hoeft dan nog niet op de juiste plaats te zijn of het juiste toerental te hebben.
Wanneer alles nu in een teruggekoppelde lus zit dan weet de regeling dat er iets niet deugd en daar past hij dan de sturing op aan zodat het gevraagde altijd gehaald wordt.
Voorbeeld wanneer een motor zwaar loopt omdat de wrijving bv erg hoog is dan zij hij op een gegeven moment stoppen. Echter hij hoeft dan nog niet op de juiste plaats te zijn of het juiste toerental te hebben.
Wanneer alles nu in een teruggekoppelde lus zit dan weet de regeling dat er iets niet deugd en daar past hij dan de sturing op aan zodat het gevraagde altijd gehaald wordt.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
okey ik snap het maar ik wil een robotarmpje maken moet dit perse met servo's of kan dit ook metr gewone motertje's ik wil hem gewoon met schakelaars aansturen niet via de pc
gr mark
gr mark
Bekijk ook mijn site www.markmensink.nl
-
the waiter
- Contacteer:
Een servomotor werkt volgens mij met magneten die hem naar de ene kant of naar de andere kant trekken (kan dus niet helemaal ronddraaien), en als je de stroom eraf haalt gaat hij weer terug naar de orginele positie (zo is het in rc auto's tenminste). Handig voor korte bewegingen (iets oppakken bijvoorbeeld) maar niet handig als de arm een half uur hetzelfde moet blijven staan.