tijdklok voor audio

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
ruudjeh

tijdklok voor audio

Bericht door ruudjeh »

ik wil graag een tijdklok bouwen die alleen op zaterdag om 12.00 uur mijn box inschakelt. De rest van de week moet ie gewoon aanstaan, alleen de zaterdag morgen uit! is dit mogelijk???

gr Ruud
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Natuurlijk is dat mogelijk, Maar waarom zou je zoiets willen bouwen wanneer je zoeen ding ook kant en klaar bij de Gamma of de Praxis kunt kopen. Daar staan ze in de rekken als programeerbare tijdklok. Dat is zoeen dingetje met een display, wat knopjes en een stopcontakt erop. Meestal gebruiken ze deze dingen om een schemerlamp aan of uit te doen, maar een audio installatie mag ook hoor.
Je moet er een zoeken met een weekfuntie.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
ruudjeh

Bericht door ruudjeh »

dat heb ik dus uitgezocht, en die werken met een relais, wat voeding krijgt via 230 v aansluiting en schakelt dan ook die 230 v aansluiting. zonder spanning werkt deze niet!! dus kan ik niet gebruiken voor audio!
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Je kunt toch de relais contakten loshalen en naar buiten uitvoeren!!
Dan is de 230 volt er toch van af.
Je hebt toch spanning nodig om de klok te laten lopen.
Meestal is het laagspanning waar zoeen klok op loopt. In dat ding zit dan een voeding om de klok en het relais te sturen. Misschien werkt dat hele ding wel op 5 volt.
bzzz

Bericht door bzzz »

ik even een leek hier omdat ik nog nooit een tijdschakelaar heb gebruikt, maar is het niet zo dat de tijd die je instelt voor iedere dag is of brengen ze tegenwoordig ook tijdschakelaars uit die je kunt instellen op een bepaalde dag?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Er zijn ook van die klokken met een week programma. Dan kun je dat ding in het weekend anders laten reageren.
Plaats reactie