temperatuurmeter voor moto

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
solidwork

temperatuurmeter voor moto

Bericht door solidwork »

Ik zou graag een digitale temperatuurmeter maken voor mijn moto, nu ben ik niet echt electronisch aangelegd om dit zomaar te maken.

ik weet dat ik een signaal krijg vanuit de radiator, maar hoe kan ik dit omzetten om uit te lezen op een lcd display of een 7segments display?

andere tips of ideeën zijn natuurlijk ook welkom

de temperatuur kan lopen van 0 tot 120 graden (al is dat laatste niet gezond meer) en word momenteel door een analoog ding weergegeven
crossover
Contacteer:

Bericht door crossover »

Liggend Kan Je Sch**ten Maar Het Is Beter Als Je Zit.
meurs274

Bericht door meurs274 »

misschien heb je hier wat aan:
www.avrprojects.net/led_thermometer.htm
bzzz

Bericht door bzzz »

ik lees dat je een signaal uit je radiator krijgt, denk alleen niet dat je het daar vandaan moet halen. als het goed is zit er ook een temp sensor in je motorblok zelf, een die de tempratuur van je olie meet. dat signaal moet je tappen voor je meter.

Als het goed is loopt die draad vanuit je motorblok direct naar je bestaande meter in je cockpit.

ik zou het even checken voordat je van de verkeerde een tap maakt, of is het de bedoeling dat je van je koelvloeistof de temp wil weten?
JelloCBR

Bericht door JelloCBR »

Wat Bzzz al zegt, je moet het niet gaan aansluiten op je radiateur, maar op de temp sensor op je blok (meestal bij het thermostaathuis) De sensor op je radiateur is namelijk een NTC'tje welke bij een bepaalde temp verbinding met de massa maakt, waardoor je fan gaat draaien. Deze meet dus niet de temp voor je display !
Plaats reactie