Ik heb hier 2 JBL SF25's staan, waarbij de hogetonen worden beschermd d.m.v. 2 gloeilampjes. Als je nu zo absurd hard draait (enja: dat gebeurt op sommige feesten welleens
Nu wilde ik achterin het chassis 2 led's maken (een oranje- en een rode) zodat ik als DJ ook kan zien wanneer ik ze misbruik. Bijvoorbeeld dat bij 650 Watt de oranje waarschuwing's ledje begint te branden, en bij 800 Watt bijvoorbeeld de rode.
Het liefst heb ik dit alleen voor de hogetonen (dus dan zal dit stukje elektronica tussen het filter en de hogetonen driver zitten moeten..) of gewoon rechtstreeks op de +/- van de speaker. Nu heb ik dus een stukje elektronica nodig (ik weet niet wat... Lukt het met een paar weerstanden?) die zorgen dat de led pas oplicht als je over de aangegeven aantal watt gaat.
Wat gegevens;
4 ohm / 2 x 15" + 1" hogetonen driver.
500 Watt RMS / 2000 Watt MAX.
Een tekening gemaakt hoe ik bedoel:
Slechte tekening ja, maar misschien hebben jullie een idee wat voor stukje elektronica er VOOR de led moet. Ook natuurlijk moet je de LED niet kunnen 'kapot maken' dus dat de oranje kapot gaat als je toch even harder speelt zodat de rode aangaat.
PS; alleen als dit geen invloeden op de geluidskwaliteit heeft, of voor de versterker.
Alvast bedankt,
Edie