Ik heb een digitale camera maar nadat ik een paar foto's trek is zijn battery al plat. Ik gebruik gewoon 2 x 1,5V 500mAh nihm batterykes. Nu vroeg ik mij af of ik lithium batteryen kan gebruiken. Zou mijn camera dan langer meegaan? wat is het verschil tussen lithium,alkaline,nihm batteryen.
mvg,
pee
Battery vraag
-
Peter Oors
Zijn dit penlight (AA) of dunne penlight (AAA)?
Wat is het merk en type camera?
Gezien de capaciteit lijken het matige tot redelijke AAA-cellen.
700mAh lijkt mij beter.
Het lijkt er op dat de lader niet goed laadt.
Zelf heb ik een Canon A80 met 4 stuks AA NiMH van 2100mAh.
Deze gaan gemakkelijk 300 opnames mee.
Wat is het merk en type camera?
Gezien de capaciteit lijken het matige tot redelijke AAA-cellen.
700mAh lijkt mij beter.
Het lijkt er op dat de lader niet goed laadt.
Zelf heb ik een Canon A80 met 4 stuks AA NiMH van 2100mAh.
Deze gaan gemakkelijk 300 opnames mee.
Ik had zelf ook problemen met mijn Nytech fototoestel 5 Mega Pixels.
Ik gebruikte de Batt van Nytech 2000mah.
Photo accu van Varta 2100mah heb ik ook geprobeerd en waren niet bevredigend.(25 euro 4stuks)
Het probleem is dat deze Batt 1.2VDC zijn en het toestel eigenlijk 2 maal 1.5 V vraagt.
Indien je de Batt oplaad ,laat ze een 20 tal uren opladen ook al geef je oplader vol aan.
Nu heb ik Hapé extra power 2300 mah gekocht in de kijkshop(NL) voor nog geen 10 euro (4 stuks)
En deze zijn zeer goed.
Ik gebruikte de Batt van Nytech 2000mah.
Photo accu van Varta 2100mah heb ik ook geprobeerd en waren niet bevredigend.(25 euro 4stuks)
Het probleem is dat deze Batt 1.2VDC zijn en het toestel eigenlijk 2 maal 1.5 V vraagt.
Indien je de Batt oplaad ,laat ze een 20 tal uren opladen ook al geef je oplader vol aan.
Nu heb ik Hapé extra power 2300 mah gekocht in de kijkshop(NL) voor nog geen 10 euro (4 stuks)
En deze zijn zeer goed.