Hallo mensen,
Aangezien mijn kennis al iets is verbeterd met electronica wil ik een inbraak alarm maken.
Dit moet kunnen:
4 sensors (breek contact, bij deur of raam)
4 indicatie leds voor sensors (aan als de sensors zijn verbonden)
1 contactslot voor inschakel en uitschakel van alarm (met in en uitschakel vertraging van 30 sec, maar dit valt te regelen met een pic)
1 rode led als het alarm ingeschakelt staat
1 groene led als het alarm uitgeschakelt staat
1 test knop (het alarm zal dan 10 sec aan gaan)
en 2x 12 volt uitgangen voor bijv buzzer en lamp
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met die schema te bouwen, want daar ben ik dus niet goed in. Het uitvoeren ervan gaat perfect.
mvg Niels
Ps: let niet op taalfouten ben dislecties
inbraak alarm
sites waar je kunt kijken zijn www.conrad.nl en www.dil.nl, er zijn er vast meer maar deze ken ik alleen!
- deejayke
- Contacteer:
een schematje met die specificaties kan ik ook nog niet maar ik heb hier al wel een schematje voor een kleiner alarmpje, met wat spelen kan je dit uitbouwen tot een serieuse alarminstallatie 
- Bijlagen
-
- basisalarm.GIF (2.69 KiB) 9854 keer bekeken
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
- deejayke
- Contacteer:
ok ff uitleg van mn voorgaande schema, helemaal links zie je vier contacten, dit zijjn je sensoren. als een (of meerdere) contacten sluiten van de sensoren wordt er een puls gegeven aan de set ingang van de flipflop (dubbele nen-schakeling) dan wordt de uitgang Q hoog en deze blijft hoog (1 bit geheugenwerking) via de of poort worden de 4 (eventueel nog meer) Q's samen gebracht tot 1 uitgang. om de uitgang trug laag te krijgen moet je een logische 1 op de reset plaatsen (by TTL is dit 5V).
grtzzzzzzzzzz
ps, als er fouten in zouden zitten, mijn excuses dan, maar dit is dan te wijten aan het late uur
grtzzzzzzzzzz
ps, als er fouten in zouden zitten, mijn excuses dan, maar dit is dan te wijten aan het late uur
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
ja kan beter verbreekcontacten gebruiken bij een alarmdeejayke schreef:een schematje met die specificaties kan ik ook nog niet maar ik heb hier al wel een schematje voor een kleiner alarmpje, met wat spelen kan je dit uitbouwen tot een serieuse alarminstallatie
als er dan aan geknoeit word gaat het alarm af